Senaste nytt

Informations skyldighet av ändrade flygtider eller inställd avgång...

Men det är mer än 2v kvar tills avgång va? De har därmed rätt mycket tid att meddela dig innan de blir skyldiga till kompensation, tyvärr.

Det är ju sant men tror att de har fortfarande skyldighet för ersättning. Tror att det är 250€ på grund av avståndet på resan är under 1500 km.
 

Palazzi

Medlem
Det är ju sant men tror att de har fortfarande skyldighet för ersättning. Tror att det är 250€ på grund av avståndet på resan är under 1500 km.

Summan stämmer, men tror tyvärr inte du har rätt till ersättning:

"Flights within the EU:

1 500 km or less: 250 euros
More than 1 500 km: 400 euros
Flights between an EU airport and a non-EU airport:

1 500 km or less: 250 euros
1 500 - 3 500 km: 400 euros
More than 3 500 km: 600 euros
The distance is calculated from the airport where you were unable to board the plane, which may not be where you started your journey.

You will not receive compensation if the cancellation of your flight:

- Was due to extraordinary circumstances.

or

You were informed of the cancellation 2 weeks before the scheduled flight date.
"

EU - Air passengers' rights - Your Europe
 
Summan stämmer, men tror tyvärr inte du har rätt till ersättning:

"Flights within the EU:

1 500 km or less: 250 euros
More than 1 500 km: 400 euros
Flights between an EU airport and a non-EU airport:

1 500 km or less: 250 euros
1 500 - 3 500 km: 400 euros
More than 3 500 km: 600 euros
The distance is calculated from the airport where you were unable to board the plane, which may not be where you started your journey.

You will not receive compensation if the cancellation of your flight:

- Was due to extraordinary circumstances.

or

You were informed of the cancellation 2 weeks before the scheduled flight date.
"

EU - Air passengers' rights - Your Europe

Samt kanske den viktigaste i mitt fall: Jag tror att de slipper ersättningen enligt Europeiska Unionens paragraf 261/2004 när förseningen är inte mer än 2 timmar. Egentligen kommer jag snabbare hem än ursprunglig plan.
 

mry

Medlem
Jag har en flygning med SAS till ORD och vidare till SFO med UA 25/9. UA fighten har fått nytt flightnummer och avgångstid, det har SAS inte informerat mig om ännu...
 
Här är svaret från Estonian Air... Väljer 13:50 flyget så det blir en förmiddag i TLL för mig.

2012-06-04 21-55-48.png
 
Nu har detta blivit ännu roligare eller not. Nu flyget från KAJ till TLL har blivit ombokat. :( Pratade igår fredag med Estonian Air kundservice och deras Customer Relationship Manager lovade återkomman under kommande vecka och han kan lova en upgrade för mig på grund av denna blivit har blivit 4 gånger ombokat nu pga OV och att jag har varit tvungen att hotel övernattningen i TLL också på grund av ändrat tidtabell.

Ursprungligen gick flyget från KAJ till TLL på måndag morgon och sen blev det flyttat till söndag kväll 21:00 och nu 21:15...

Vi får se om jag får en upgrade eller någon annan kompensation. :)
 
Hej alla,
idag under BC träff har jag fått e-post från Estonian Air med bekräftelse att för hemresan gör dom upgrade och nya biljetten har också kommit.
//Tommy
 
Toppen