Senaste nytt

Indien, kan det vara något?

Paby

Medlem
Jag var i Delhi under värmeböljan nu i juni och det var en rätt påfrestande historia. Inte så mycket för värmen när man var utomhus, det går att överleva, men för dom konstanta elavbrotten (och därmed luftkonditioneringen), problemen med vattenförsörjningen mm.

Stan och omgivningarna är ju så mycket skönare att uppleva under dom "svalare" perioderna - varför inte ta mars eller oktober istället?
 

swede77

Medlem
Jag har spenderat 3 år av mitt liv i Indien, bodde permanent i Delhi. Min uppfattning är att man som resenär antingen älskar eller hatar Indien. Jag skulle boka något så ni kan kan byta land om ni skulle komma att upptäcka att ni tillhör gruppen som hatar Indien.

Med Delhi som utgångspunkt så skulle jag rekommendera, Rajastan (Jaisalmer,Jodhpur och Agra såklart). En magnifik upplevelse är den heliga staden Varanasi. Norra indien med alla hill stations och Dharamsala (Dalai Lama och exiltibetanerna). Södra Indien Udaipur, Ellora och Ajanta grottorna,eller med Goa och Kerala som har mer beachprägel

Att med tåg resa genom Indien är omständigt men fascinerande och kosta på er 1a klass, det är billigt.

Testa och se vad ni tycker.
 

Henrik_B

Medlem
Det bli antagligen en tur i Februari. Vi undviker nog storstäderna. Udaipur verkar ha flest fina hotell, vilket brukar vara en bra referens. Har även läst att Kerala är mer städat och har högre levnadsstandard per invånare än övriga Indien. Någon som har erfarenheter av dessa orter?

En snabb exit kan vara Sri Lanka om Indien blir för mycket.

Tack för all bra feed-back så här långt, det uppskattas! Kommer till Monks på lördag, blir mer Indien då!
 
Toppen