Senaste nytt

Incheckning på Arlanda för resa med SAS (business class) och Lufthansa (första klass)

Bonden

Medlem
Det är väldigt liten chans att de skulle få nya F på denna flygningen.
Senaste veckan har den trafikeras av en A340-300 och av dessa finns det ingen på MUC som har nya F.
Om den skulle flygas av en A340-600 som de gjorde senast 30/10 är det rent tekniskt sätt 7% chans att du skulle få nya F. Det finns nämligen en A346a som har nya F som flyger från MUC, dock har den de senaste två veckorna åkt fram och tillbaka till EWR.
Så jag skulle inte hoppas på en uppdaterad F.

Håller med om att oddsen är rätt dåliga för att få nya first.. Däremot så kan ju det ha hänt en hel del innan Maj på uppgraderiingsfronten, så håll tummarna ;)
 

Magino

Medlem
En följd fråga till detta. Om man nu ska resa vidare med F ute i Europa har man då tillgång till Scandinavian loungen även om man inte skulle ha *Guld med något bolag, eller kan man endast besöka business loungen då man endast reser i business från ARN
 

Magino

Medlem
Håller med om att oddsen är rätt dåliga för att få nya first.. Däremot så kan ju det ha hänt en hel del innan Maj på uppgraderiingsfronten, så håll tummarna ;)

Troligen har några fler flygplan blivit uppgraderade och oddsen kommer öka, men nu var frågan om odds för att få nya F imorgon :)
 

rlager

Medlem
I maj åker vi 744 på hemresan så det vore ju attans om man inte kunde få testa den nya konfigurationen med separat säng bredvid stolen. Hoppas på att de hinner uppgradera några till så att man åtminstone kan få oddset 1:2. Hittills har 11 av 30 744or nya first.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Air China till Beijing. Men de har egna incheckningsdiskar i den gamla avgångshallen i terminal 5.

Ha Ha, stammer. Men produkten ar i linje eller nagot samre an Business med andra bolag. Iof beroende pa vilken flygplanstyp de satter in.
Mitt forsta inlagg med ett slovakiskt kezboard.
 

Jacob

Medlem
En följd fråga till detta. Om man nu ska resa vidare med F ute i Europa har man då tillgång till Scandinavian loungen även om man inte skulle ha *Guld med något bolag, eller kan man endast besöka business loungen då man endast reser i business från ARN
Jag tror i alla fall SAS och Lufthansa har (eller har haft i alla fall) något slags överenskommelse att man får använda Scandinavian loungen om man reser vidare i första klass med Lufthansa från Tyskland.

Men hur det är i övrigt vet jag inte. Misstänker att det är ganska mycket upp till personalen att bedömma. Scandinavian loungen ska ju räknas som en första klass lounge precis som Senator loungerna, men det brukar ju gälla om man reser i första klass från den flygplatsen.
 

Senator

Moderator
Jag tror i alla fall SAS och Lufthansa har (eller har haft i alla fall) något slags överenskommelse att man får använda Scandinavian loungen om man reser vidare i första klass med Lufthansa från Tyskland.

Men hur det är i övrigt vet jag inte. Misstänker att det är ganska mycket upp till personalen att bedömma. Scandinavian loungen ska ju räknas som en första klass lounge precis som Senator loungerna, men det brukar ju gälla om man reser i första klass från den flygplatsen.

Jakob, strikt står det väl om man har en F resa bokat samma dag så har man tillgång till HONFIRST och i detta fall; Star Gold loungen på ARN så länge man är bokat i en högre klass på en sträcka senare, och det inte finns den nivå på kabinen på en anknytningen . T.ex. kan man jo åka ARN (LH)-FRA (LH/LX) - ZRH - JFK i C inom Europa och F till USA men komma åt FCT i FRA
 
Toppen