Senaste nytt

Inbjudan till Dialogmöte med SAS 13 mars i Stockholm

Jensik

Medlem
Någon annan som har fått en inbjudan till SAS dialogmöte 13e mars?


Välkommen på Dialogmöte och möjlighet att fortsätta kvällen med världs tennis:
SAS hälsar dig varmt välkommen till dialogmöte på Radisson Hotel Stockholm Waterfront Congress Centre, torsdagen den 13 mars kl 15.00 – 17.00. (Nära centralstationen).
Du är en viktig och frekvent kund hos SAS och vill vi gärna ha en dialog med dig för att höra hur resandet fungerar.
Från SAS får du träffa:
· Anders Wahlström – Försäljningschef
· SAS Corporate Sales team Sverige
· Lennart Dufva – Ansvarig för trafikprogrammet inrikes
· Annika Ingelhammar – Ansvarig för prissättningen
· Pernilla Thelenius – Produkt avdelningen
· Anna Mossberg – Digital (APP, hemsida mm)
· Owe Mindnes – Travel pass
· Nils Lindhe – EuroBonus

Efter dialogmötet ger vi dig möjlighet att fortsätta kvällen tillsammans med oss. Vi äter en bit mat och får sedan njuta tennis i världsklass. Kings of Tennis befinner sig i Stockholm och bjuder in till tennis med några av våra största tennislegender, tex Mats Wilander, Stefan Edberg, Carlos Moya, Thomas Enqvist, Henri Leconte och Marcelo Rios. Tiden är 17.00 – ca 21.00.

Anmälan till både pendlarmöte och Kings Of Tennis görs genom att klicka på länken nedan eller i bifogad inbjudan (pdf). Kostnaden för att delta i kvällsarrangemanget (King of Tennis) är 5.000 EuroBonus poäng.

Platserna är begränsade – så först till kvarn gäller.

Varmt välkommen!

Anders Wahlström
Director Corporate Sales Sweden
STOSC

Scandinavian Airlines

Besök oss på sas.se
 

pswe

Medlem
kommer inte bli inbjuden men hade varit intressant att fråga SAS om det stämmer att de kommer börja ta betalt för alkohol i GO på intercont. har dykt upp en intensiv diskussion på danska forum och flyertalk de senaste dagarna. i samma veva skulle de gärna få klargöra vad som gäller Champagne före start i C på intercont. Om infon stämmer som står på deras hemsida just nu så ska det vara Champagne före start i C och samtidigt betalning för alkohol i GO....???
 

Jensik

Medlem
kommer inte bli inbjuden men hade varit intressant att fråga SAS om det stämmer att de kommer börja ta betalt för alkohol i GO på intercont. har dykt upp en intensiv diskussion på danska forum och flyertalk de senaste dagarna. i samma veva skulle de gärna få klargöra vad som gäller Champagne före start i C på intercont. Om infon stämmer som står på deras hemsida just nu så ska det vara Champagne före start i C och samtidigt betalning för alkohol i GO....???

Bra frågor, jag ställde frågan angående Champagne före start i C (jag reste i C 4 ggr förra året och fick ingen Champagne före start, men fick det i torsdags på CA ARN-PEK)
Jag skrev även AMEX 2-4-1 och dess begränsade 1 års restid på biljetten under kommentarerna samt möjlighet att boka bonusresor med andra *A bolag. Priotag på bagage när funkar de?, buggiga hemsidan samt poängintjäning till SK på andra *A samt intjäning med Mastercard (varför bara 10 poäng) och AMEX (varför aldrig dubbla poäng som med Diners/MC?)
Tar upp dem ta upp dessa frågor igen även fast vi vet eller får veta svaret på dessa (skadar aldrig att fråga igen :))
Skriv gärna frågor här så kan jag ta upp dem.
 
När det gäller poäng intjänande från MasterCard vs AMEX/Diner är det kreditkortsföretaget som avgör detta eftersom det kostar för de att ge poäng för oss kreditkort användare. Så har jag förstått det iaf. AMEX/Diners tar ju marknadens högsta avgifter från butiken så de har mer marginal att belöna dig som kund mer. AMEX hade några år sen avgift på 4,5% från butiken som godkänner AMEX som betalningsmedel och det är direkt bort från företagets vinst.

Som jag förstått är det AMEX som bestämmer hur länge deras 4-2-1 voucher gäller/är giltig, inte SAS. Varför skulle SAS tillåta att boka med andra *A? De vinner ju ingenting på det. Du kan ju använda 4-2-1 voucher för alla SAS linjer så det borde inte vara svårt att hitta en trevlig weekendresa med voucher för två personer.

Antar att det finns inte så mycket utrymme under dessa två timmar för andra frågor än de som vi som fått inbjudan kunde lämna vid anmälan.

Samt inbjudan var personlig så gillar inte att dela inbjudan i sin helhet här på BC.se.
 
Last edited:
Toppen