Senaste nytt

In town checkin i Hong Kong

Tommy

Medlem
Vi flög ut med Fiji Airways igår då gäller Premium Plaza loungerna, det är inte mycket premium i dem, det är även Sri Lankans officiella lounger men som tur är för dig så fungerar ju även The Wing :) med OW.
 

ekf

Medlem
Är det någon som har koll på hur det ligger till med in-town checkin på Hong Kong Station nuförtiden?
Jag ska flyga ut med SK966 om några dagar och funderar på om jag kan checka in min kabinväska där på förmiddagen för att sedan turista vidare inne i stan innan jag tar Airport Expressen till flygplatsen. Jag har redan skaffat ett Airport Express 2-ride pass med fri tunnelbana som jag använde för att ta mig in till stan.
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som har koll på hur det ligger till med in-town checkin på Hong Kong Station nuförtiden?
Jag ska flyga ut med SK966 om några dagar och funderar på om jag kan checka in min kabinväska där på förmiddagen för att sedan turista vidare inne i stan innan jag tar Airport Expressen till flygplatsen. Jag har redan skaffat ett Airport Express 2-ride pass med fri tunnelbana som jag använde för att ta mig in till stan.
Jag gjorde det på Kowloon station men det bör vara likadant även på Hong Kong (Central) station.

Tidig drop off Hong kong | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
  • Gilla
Reactions: ekf

bnr

Medlem
Tack, de har jag dock hittat, men det blir lite dyrt att ringa med svenskt abonnemang... Tänkte mer om någon här visste på rak arm av egen erfarenhet, annars knatar jag nog förbi imorgon och frågar på plats.
Därför man alltid har ett Skype-konto laddat med några kronor. :)
Wifi hittar man väldigt lätt, sen är det bara att ringa.
 
Var där i april men SAS ställde ju in min flight, så kunde aldrig testa detta men det finns för nästan alla bolag och SAS står det tydligt skyltat om. Dock kan det vara så att dom inte öppnar incheck på Hongkong Central station ändå förens efter lunch pga den sena avgångstiden. TK öppnar kl 14 för avgång kl 23. SAS avgång är ju efter midnatt vid 01. Testa att gå till incheckningen efter att du har lämnat hotellet.
 
Toppen