Senaste nytt

Imponerad av Hilton HHonors

Senator

Moderator
Fram till ändringar i uttag som kommer denna veckan hade jag lagt allt på HH. T.ex. så har jag alltid sparat alla mina HH poäng på HH, har inte kört Double Dip och inte använt mycket så jag hade nu nästan 1 miljon i december. Så vi fick 11 nätter på Seychellerna för 412 500 poäng som skulle ha kostat mig ca €6 500 i cash. Jag uppskattade att jag hade lagt mellan $12 000 - 14 000 i köp på Hilton för detta, så ganska schysst deal och jag skulle rekommendera att lägga allt på HH.

Men.... nu mer nya uttagsgränser på många hotell vet jag inte längre...
 

sembl

Medlem
Fram till ändringar i uttag som kommer denna veckan hade jag lagt allt på HH. T.ex. så har jag alltid sparat alla mina HH poäng på HH, har inte kört Double Dip och inte använt mycket så jag hade nu nästan 1 miljon i december. Så vi fick 11 nätter på Seychellerna för 412 500 poäng som skulle ha kostat mig ca €6 500 i cash. Jag uppskattade att jag hade lagt mellan $12 000 - 14 000 i köp på Hilton för detta, så ganska schysst deal och jag skulle rekommendera att lägga allt på HH.

Men.... nu mer nya uttagsgränser på många hotell vet jag inte längre...

Passa på att boka innan den 28 mars, då de gamla reglerna gäller fortfarande. Jag tänkte bränna av 500k poäng på något lämpligt ställe.
Senator Hur var Seychellerna ? Det står mellan det och Maldiverna då man kan få rum för 37500 per natt just nu.

Jag gör DD men med BA då jag får en tusing för varje stay Det har fyllt på mitt BA konto ganska bra. Bara iår nästan 15k avios.
 

Homer

Medlem
Varför i hela fridens namn vill du göra double-dip? Själv ser jag ingen vits med detta utan skickar allt till HHonors.

Du och Senator bor väl veckovis på svindyra hotel så tanken har kanske inte slagit er,
men för oss som håller med one-night stands på måttligt dyra hotell är det en bättre deal.
I synnerhet om man samlar på Avios och framför allt nu med dubbla miles, 1.500 Avios/vistelse oavsett vad hotellet kostar.

(Som kuriosa -Hilton Milton Keynes för £34 triggade den här http://www.businessclass.se/british-airways-executive-club/7370-hilton-avios-promo.html bonusen, 3.500 Avios det är värt mer än jag betalade för hotellet )
 

Senator

Moderator
jag tror Homer har en viktig poäng att om man kör "one night stands" och lägger det på rätt flygbolag så finns det väldigt bra skäl att köra Double Dip. Nu som HH Points har så mycket sämre värde så är jag rätt öppen för att ändra till Double Dip. Jag har haft några UK resor med Hilton hotell runt £50-60 där en sådan kampanj hade varit lysande att deltaga i.

Svindyra hotell; nja, det vet jag inte. Min smärtgräns går vid $300 per natt, och då måste jag veta att frukost ingår :) Allt beror på vart man skall och i vilket syfte.
 

agehall

Medlem
Du och Senator bor väl veckovis på svindyra hotel så tanken har kanske inte slagit er,
men för oss som håller med one-night stands på måttligt dyra hotell är det en bättre deal.

I wish. :)

Men du har en poäng i det du skriver. Jag har aldrig funderat på hur det ser ut med one-night-stands även om det är vad jag gör mest. Dock har jag EB-poäng så att det räcker så jag tar hellre lite poäng till boende när jag kommit fram...
 

sembl

Medlem
Frågan är vem du åker med :)

På Seychellerna bodde vi på:
Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa

Väldigt lugnt, passar för nykära med magnifik strand

Den andra resorten:
Victoria-Mahe Hotels - Hilton Seychelles Northolme Resort & Spa - Victoria-Mahe
ligger på huvudön och därmed har man långt mera utflykter och annat man kan göra på egen hand. Dock är inte stranden i samma kvalité

Vem jag åker med har jag ingen aning om, min date/framtida fru eller kanske helt själv och bara slappar och samlar på kokosnötter. Labriz ser helt underbart ut för övrigt. Skall kolla runt lite mer ikväll och vara lite quvissling och och läsa på flyertalk och recensionerna där. 40k poäng per natt är ganska bra för en villa som kostar 630 euro per natt. Samma på Maldiverna. Alla dessa val....
 
Toppen