Senaste nytt

illa behandlad på SAS loungen i EWR :-(

agehall

Medlem
Förklarade de vad som hade gjorts fel? Fick hon inte uppgradera dig? Kunde pengarna inte dras? Hade hon tryckt in fel kombination av obegripliga kommandon?

Min gissning är att hon inte gjorde reissue på biljetten. 12kkr är ingen uppgradering utan snarare en ombokning till Business mot fare difference. Jag misstänker att om man gör allt utom reissue, så skulle det se ut som att man har en businessbiljett i appen tills dess att ticketing deadline infaller.
 

Kris

Medlem
Jag misstänker att om man gör allt utom reissue, så skulle det se ut som att man har en businessbiljett i appen tills dess att ticketing deadline infaller.
Låter som ett troligt scenario. Samma sak har hänt mig vid åtminstone ett tillfälle. Bokningen kom upp i SAS app, men försvann efter en dag eller två. Bokad av vår då nya resebyrå på jobbet. De hade glömt att utfärda biljetten... Vilket en mindre resvan kollega fick erfara vid incheckning. Ännu ett scenario där rese-intresset lönat sig (för min del som upptäckte det hela i tid)
 

Pho

Medlem
Min gissning är att hon inte gjorde reissue på biljetten. 12kkr är ingen uppgradering utan snarare en ombokning till Business mot fare difference. Jag misstänker att om man gör allt utom reissue, så skulle det se ut som att man har en businessbiljett i appen tills dess att ticketing deadline infaller.

Råkade ut för ungefär samma sak med KLM i höstas. Hade hållit på och ändrat utresan på min biljett fram och tillbaka. Bokningen syntes perfekt i mobilappen, men det gick inte att göra online checkin, utan fick hela tiden meddelande om att det var tvunget att checka in på flygplatsen. Väl på Landvetter på söndag eftermiddag så säger incheckningspersonalen efter mycket knappande att jag inte har någon utresa utan endast en hemresa från Asien! Dock hade jag ju turen att personalen på Landvetter var trevlig och förklarade vad de trodde hade hänt samtidigt som jag ringde resebyrån och bad dem att faktiskt ställa ut biljetten! Bra jobbat av personalen på Landvetter som faktiskt såg till att både jag och mitt bagage kom med trots att processen drog ut på tiden.
 

Viking75

Medlem
Jag undrar om appen är "sämre" än vanliga sidan ibland.. Upptäckt att jag har business biljetter liggande i appen som med all rätt inte finns när jag loggar in via dator? Jag får rota i vad jag lyckats göra för konstigheter den här gången:rolleyes:
 

Canadien

Medlem
Varit med om samma sak, dock med Air France till Montreal. Jag behövde byta utresedag, Sedan vid onlinecheckin hade jag plötsligt ingen biljett alls... Löste sig dock smidigt m h a den utomordentliga brittiska resebyrå jag ibland använder mig av.
 
För er som är nyfikna har jag fått svar från SAS.

De återbetalar mina 11600kr som faktiskt drogs från mitt kreditkort när jag skulle betala fare difference några dagar innan min resa hem från USA och skickar mig 2 loungecheckar....
Jag är chockad över hur snåla de är!!! Jag har legat ute med 11600kr i ca en månad (för att de har varit så sjukt sega med att svara på mina mail), först beslutade de att endast refunda 10500 SEK (att de har mage!!!) och inte ens mina 1400 poäng i ombokningsavgift, jag påtalade det och de beslutade att refunda mig dessa också och skicka två loungecheckar till mig.

Basically har de inte velat kompensera mig någonting extra för deras egna fel som gjorde att jag fick en fruktansvärd reseupplevelse.
Jag är så arg att jag vill ta det vidare, särskilt med tanke på att de först ville refunda endast 10 500 SEK, då har de ju inte ens förstått hela min situation!

Är det något jag kan göra eller bara acceptera att det är SAS :(
 

JohanA

Medlem
Att de ska återbetala 11600 kr (SEK?) är ju ganska självklart då det var något i deras egna system som gjordes att uppgraderingen inte gick igenom fullt ut. Att du däremot "låg ute" med dessa pengar känns inte motiverat då du anger att du betalade med kreditkort, vilket torde göra att din egen "förlust" för detta är tämligen låg eller ingen alls. Normalt sett återbetalar SAS mot bankkonto (iaf i de fall jag haft med dem att göra) vilket gör att du även får poäng för den summa de drog, om du betalade med kort som ger poäng.

Ombokningsavgift 1400 poäng förstår jag inte alls, vad är det?

Summa: du är upprörd över återbetalningen. Den har ju till slut blivit korrekt. Utöver detta fick du två vouchers för lounge som goodwill. Fair enough.

Det verkar dock som om du inte fått någon ersättning för det "lidande" du var med om i entrén till loungen på EWR. Där har du eventuellt något att klaga på. Hade det varit jag hade jag dock tagit återbetalningen som den är och sedan bojkottat SAS för 6-12 månader framöver.
 
Toppen