Senaste nytt

illa behandlad på SAS loungen i EWR :-(

AABack2ARN

Medlem
Nu har jag kollat lite extra noga. På mitt Eurocard ser jag det inte, medan jag ser det på mitt mastercard som är knutet till Statoil-kortet... Tror det är SEB som ligger bakom i bägge fallen för sidorna är i princip identiska. Kan det finnas olika Eurocard-sidor?
 

Rebel

Medlem
Som jag förklarat tidigare är det två olika issues. Huruvida köpet gick igenom eller inte är det ena, uppträdande från loungepersonalen är det andra. Sen det tredje är såklart vilken attityd som shopgirl888 och hennes sällskap hade, det förtäljer icke historien.

Det har du rätt i att det är olika saker, men med tanke på tråd namnet så var det drakens uppförande det handlar om. Och den ska inte vara som den beskrivits oavsätt om köpet har gått igenom eller ej.

Klar man kan bli nekad men på ett korrekt sätt elller bättre på ett trevligt sätt.
Din tredje punkt är helt rätt men jag utgår ifrån att en BC resinär är normalt hyfsad. Men även här ska folk som jobbar med kundvård kunna hantera otrevlig personal.
 

Rebel

Medlem
Om du fortfarande inte ens kan se en reservation av beloppet så är det nog ganska klart att transaktionen aldrig ägde rum.

Bör inte kundtjänst se det när man genomför köpet att det inte har gått igenom. Det var ju på telefon köpet gjordes om jag inte har fel?? Går det inte igenom så säger dom till på en gång. Så har det alltid varit för mig via telefon. Som vid köp i butik så för du sällan bära ut sakerna innan köpet har gått igenom. Vi har nog alla fightas med en triskande kortläsare ngn ggn, aldrig har personalen sagt, eeh gå du det löser sig nog.
 

Voyageur

Medlem
Eftersom jag bokade den 23 januari och flög den 26 januari så kunde jag inte se om pengarna hade dragits från mitt kreditkort än då det tar flera dagar för transaktionerna att synas, (kan fortfarande inte se detta) och eftersom kvinnan i luren bekräftade att allt var genomfört och min app visade min nya SAS Business resa så tänkte jag inte mer på det.

Hursom så kan inte personalen bete sig så som hon gjorde mot mig och min kollega. Hon var dessutom så korkad att hon inte kunde räkna ut att 12000 SEK för one way business resa utöver 10000 SEK för min vanliga Sas Go biljett var en "promotion" biljett som inte "räknades" när hon anklagade mig för att vara snål och inte köpa ordentlig biljett.

Jag blir bara mer arg när jag tänker på det. Hur vågar hon anklaga en kund på detta sätt när hon dessutom hade 180 grader fel?

Jag håller nog med dig till 100% här. Som kund skiter jag i om bolaget gjort fel i bakgrunden i det jag inte har insyn i. Du har tydligt fått en betald uppgradering igenom den 23 januari och dessutom som du tidigare nämnt fått en uppdaterad biljett till din SAS app som du kunde påvisa.

Att bli utskälld då i en lounge inne på flygplatsområdet av en anställd representant för flygbolaget (skitsamma om det är direkt anställd av sas eller tredje part) är ovidkommande. Man beter sig inte hur som helst, varken som kund eller som anställd. Om det du beskriver stämmer, har den här människan helt förbruket sitt inom servicenäringen och behöver klart gå en kurs för att förstå de enkla grunderna i att ge god service.

Stå på dig och var tydlig med sas att detta är inte ok ur någon synpunkt. Sen om de 12000kr verkligen dragits, ja givetvis skall du ersättas tillbaka med de. Men i slutändan har du bekräftats en uppgradering i telefon och sas någonstans ställt till det.
 

Valley

Medlem
För att gå till ämnet har jag själv haft en dust med SAS Loungen EWR.
En fruktansvärt spydig och kaxig dansk som av någon outgrundlig anledning skulle visa sin makt. Hade en uppgraderad biljett till Business.
Hans chef redde ut det hela.

För övrigt blivit illa behandlad av både Lufthansa och Finnair också. Surgrisar till människor finns överallt, bara att acceptera och göra det bästa av situationen när det händer.
Till detta finns också en motsats. Jag har blivit insläppt i SAS-Lounge vid en kraftig försening när jag inte skulle ha rätt till det. Och jag har blivit extra väl omhändertagen av Finnair.
 

JohanA

Medlem
Om transaktionen för betalning eller inte har ägt rum saknar de facto betydelse. Har på det sättet inget med den uppdaterade biljetten att göra.
Givetvis hänger betalning och biljett ihop.

Från SAS T&C.

The total fare of your ticket(s) will be reserved on your credit card upon booking. SAS takes no responsibility for your booking if, for any reason, it proves impossible to reserve the total fare at the time of your booking. Your credit card will be charged the total fare shortly after the reservation is made.
 

Valley

Medlem
Givetvis hänger betalning och biljett ihop.

Från SAS T&C.

The total fare of your ticket(s) will be reserved on your credit card upon booking. SAS takes no responsibility for your booking if, for any reason, it proves impossible to reserve the total fare at the time of your booking. Your credit card will be charged the total fare shortly after the reservation is made.

Har haft resekonto med faktura.
 
FYI

Jag ringde till customer service center och berättade ovan situation och killen jag pratade med kunde se historiken i mitt bokningsnummer och konstaterade att kvinnan bakom luren som tog emot min order hade gjort fel och berättade att de skulle tala med henne.

Hursom, jag är inte arg över att de inte släppte in mig i loungen, jag är arg över att hon i SAS loungen vägrade hjälpa mig i min situation och istället anklaga mig medan jag var svettig och desperat (över att slippa flyga coach, ilandsproblem jaja)

Om jag hade jobbat där hade jag lyssnat och visat sympati och förstått att det säkert skett något tekniskt fel i systemet och låtit mig ringa till customer service center (24 hours tjänst trots att jag ej är guld) för att utreda vad som hade hänt, då skulle allt det här ha lösts sig INNAN jag skulle ta flyget från EWR till ARN.
 
Toppen