Senaste nytt

illa behandlad på SAS loungen i EWR :-(

I så fall finns det en tredje variant också, att boardinggrupperna 1 och 2 har samma kö, men där dom ändå bara släpper på grupp 1 först medan grupp 2 får vänta. Detta har jag varit med om bl.a på CRJ700.
Det finns nog alla möjliga varianter. Jag har sett någon gång att grupp 3 och 4 (och möjligtvis även 5) fick stå i samma fålla.
När jag var i grupp 1 var det ett litet Dash-plan med kanske 40-50 säten eller vad som nu ryms i dem. Litet plan var det i alla händelser. Hursomhelst så är vi en smula off topic från loungen i Newark nu :)
 
Eftersom jag bokade den 23 januari och flög den 26 januari så kunde jag inte se om pengarna hade dragits från mitt kreditkort än då det tar flera dagar för transaktionerna att synas, (kan fortfarande inte se detta) och eftersom kvinnan i luren bekräftade att allt var genomfört och min app visade min nya SAS Business resa så tänkte jag inte mer på det.

Hursom så kan inte personalen bete sig så som hon gjorde mot mig och min kollega. Hon var dessutom så korkad att hon inte kunde räkna ut att 12000 SEK för one way business resa utöver 10000 SEK för min vanliga Sas Go biljett var en "promotion" biljett som inte "räknades" när hon anklagade mig för att vara snål och inte köpa ordentlig biljett.

Jag blir bara mer arg när jag tänker på det. Hur vågar hon anklaga en kund på detta sätt när hon dessutom hade 180 grader fel?
 
Last edited by a moderator:
Eftersom jag bokade den 23 januari och flög den 26 januari så kunde jag inte se om pengarna hade dragits från mitt kreditkort än då det tar flera dagar för transaktionerna att synas, (kan fortfarande inte se detta) och eftersom kvinnan i luren bekräftade att allt var genomfört och min app visade min nya SAS Business resa så tänkte jag inte mer på det.

Hursom så kan inte personalen bete sig så som hon gjorde mot mig och min kollega. Hon var dessutom så korkad att hon inte kunde räkna ut att 12000 SEK för one way business resa utöver 10000 SEK för min vanliga Sas Go biljett var en "promotion" biljett som inte "räknades" när hon anklagade mig för att vara snål och inte köpa ordentlig biljett.

Jag blir bara mer arg när jag tänker på det. Hur vågar hon anklaga en kund på detta sätt när hon dessutom hade 180 grader fel?
Skriv till SAS och berätta detta. Så kan de ju inte hålla på...
 
Last edited by a moderator:

JohanA

Medlem
Eftersom jag bokade den 23 januari och flög den 26 januari så kunde jag inte se om pengarna hade dragits från mitt kreditkort än då det tar flera dagar för transaktionerna att synas, (kan fortfarande inte se detta) och eftersom kvinnan i luren bekräftade att allt var genomfört och min app visade min nya SAS Business resa så tänkte jag inte mer på det.

Hursom så kan inte personalen bete sig så som hon gjorde mot mig och min kollega. Hon var dessutom så korkad att hon inte kunde räkna ut att 12000 SEK för one way business resa utöver 10000 SEK för min vanliga Sas Go biljett var en "promotion" biljett som inte "räknades" när hon anklagade mig för att vara snål och inte köpa ordentlig biljett.

Jag blir bara mer arg när jag tänker på det. Hur vågar hon anklaga en kund på detta sätt när hon dessutom hade 180 grader fel?
Om du fortfarande inte ens kan se en reservation av beloppet så är det nog ganska klart att transaktionen aldrig ägde rum.
 
Last edited by a moderator:

AABack2ARN

Medlem
Det är väl långt i från alla kort där man kan se reserverat belopp. Kan inte se det på mitt Euorcard. Eller åtminstone har jag aldrig listat ut var jag skulle set det.
 

Holloman

Medlem
Om du fortfarande inte ens kan se en reservation av beloppet så är det nog ganska klart att transaktionen aldrig ägde rum.

Jo, min erfarenhet är att i alla fall på AMEX så syns beloppet från SAS samma dag som jag gör bokningen och inte när resan utförs. Något har uppenbart gått fel om resan syntes i Appen och de bekräftat att uppgraderingen var gjord men jag skulle också gissa att det (tur i oturen) inte betalats dubbelt. Bemötandet i loungen är helt uppåt väggarna hur som helst.
 

Rebel

Medlem
Om du fortfarande inte ens kan se en reservation av beloppet så är det nog ganska klart att transaktionen aldrig ägde rum.

Om du loggar in på "Mina sidor" eller vad det heter så kan du se det där. I princip direkt efter att kortet använts.

Jo, min erfarenhet är att i alla fall på AMEX så syns beloppet från SAS samma dag som jag gör bokningen och inte när resan utförs. Något har uppenbart gått fel om resan syntes i Appen och de bekräftat att uppgraderingen var gjord men jag skulle också gissa att det (tur i oturen) inte betalats dubbelt. Bemötandet i loungen är helt uppåt väggarna hur som helst.


Det är intresant att det diskuteras hurvida köpet gått igenom. Jag tycker det är ganska ointresant.
Även om shopgirl inte har rätt att komma in i lounge så måste ju nekande var professionellt utförd.

Att vara nedlåtande åt en kund är ju bara så fel
 

JohanA

Medlem
Det är intresant att det diskuteras hurvida köpet gått igenom. Jag tycker det är ganska ointresant.
Även om shopgirl inte har rätt att komma in i lounge så måste ju nekande var professionellt utförd.

Att vara nedlåtande åt en kund är ju bara så fel
Som jag förklarat tidigare är det två olika issues. Huruvida köpet gick igenom eller inte är det ena, uppträdande från loungepersonalen är det andra. Sen det tredje är såklart vilken attityd som shopgirl888 och hennes sällskap hade, det förtäljer icke historien.
 
Toppen