Senaste nytt

illa behandlad på SAS loungen i EWR :-(

agehall

Medlem
Det hela låter mycket märkligt. Om du betalat 12k för en uppgradering enkel väg så låter det som att du betalat fare difference. Vad fick du för bekräftelse på detta? Du borde ha fått en helt ny biljett tycker jag eftersom de borde ha gjort reissue på biljetten. Det är ingen slump i ifall man blir "uppgraderad" om man gör detta utan det handlar om en ombokning som antingen går att göra (dvs det finns plats) eller så går det inte, så jag har svårt att se att "det inte skulle gå igenom".

Jag är inte det minsta förvånad över bemötandet i loungen - det är NY/NJ-attityd och det är bara att bemöta med samma mynt. De är extremt otrevliga över lag imho. Man märker det speciellt när man spenderat en del tid där och sedan åker ner till tex sydvästra USA...
 

Kimmen00

Medlem
Det hela låter mycket märkligt. Om du betalat 12k för en uppgradering enkel väg så låter det som att du betalat fare difference. Vad fick du för bekräftelse på detta? Du borde ha fått en helt ny biljett tycker jag eftersom de borde ha gjort reissue på biljetten. Det är ingen slump i ifall man blir "uppgraderad" om man gör detta utan det handlar om en ombokning som antingen går att göra (dvs det finns plats) eller så går det inte, så jag har svårt att se att "det inte skulle gå igenom".

Jag är inte det minsta förvånad över bemötandet i loungen - det är NY/NJ-attityd och det är bara att bemöta med samma mynt. De är extremt otrevliga över lag imho. Man märker det speciellt när man spenderat en del tid där och sedan åker ner till tex sydvästra USA...

Så är det ju, är man van vid southern hospitality blir man lite ställd över new yorkarnas attityd.. skillnad är ungefär som när man vart i USA (var som helst) och kommer hem till Sverige, då blir man ju chockad över hur extremt otrevliga/ohövliga/sura alla svenskar är i lokaltrafiken/på gator och torg/affärer etc..
 

Holloman

Medlem
Jag har väl inte noterat att de brukar vara varken speciellt trevliga eller på något sätt otrevliga. När yngste sonen hade migrän och höll på att kräkas var de i och för sig väldigt omtänksamma om honom. Det har varit svensk/skandinavisk personal någon gång, men oftast har jag mötts av lokal personal. Oavsett vilket så räcker det ju med att en person har en dålig dag för att upplevelsen ska bli som du upplevde vilket aldrig är kul. Dessutom så oavsett hur det var med om biljetten uppgraderats eller ej så borde de ju släppt in dig som gäst till kollegan i business. Att bara skicka iväg en kund som (oavsett om det gått igenom eller ej) varit villig att betala för en dyrare biljett känns ju så där ur kundvårdsperspektiv.

En sak jag funderade på. För att komma in till loungen på Newark måste man väl ha boardingkort till SAS flighten? United inrikes kommer väl till annan terminal vill jag minnas? Vilken klass/plats stod det på det du fick i Houston?

Har du fått bekräftat att de drog första uppgraderingen på ditt kort?
 

Johan Hbg

Medlem
Varför då? Det är ju bara *A guld som får gästa....
Oavsett så är damen en idiot. Skicka in klagomål på direkten, och claima pengarna tillbaka plus kompensation. Har du hennes namn uppge det. Väldigt sällan jag uppmanar till sådan handling, men känner igen mig i denna situationen. Kör hårt!
 
Toppen