Senaste nytt

IKEA tar numera AMEX!

agehall

Medlem
Jag fick slå in kod och det funkar utmärkt. Så får man bara personalen att följa instruktionerna så ska nog AmEx funka bra för alla.

Ett problem verkar vara att många i ordinarie personal har varit på semester och just kommit tillbaka, så de har nog inte uppdaterats med det faktum att de numera tar rätt sorts kort.
 

In_Sweden

Medlem
Idag så damp det ner ett utskick från AMEX i brevlådan där det meddelades om att man nu mer kan betala på IKEA, ska jag vara helt ärlig så kändes det något överflödigt med ett utskick för endast detta endamålet, har förvisso handlat på IKEA när de fortfarande tog AMEX, samt har ett IEKA konto med ikano, var möjligtvis ett riktat utskick...
 

palmen

Moderator
Idag så damp det ner ett utskick från AMEX i brevlådan där det meddelades om att man nu mer kan betala på IKEA, ska jag vara helt ärlig så kändes det något överflödigt med ett utskick för endast detta endamålet, har förvisso handlat på IKEA när de fortfarande tog AMEX, samt har ett IEKA konto med ikano, var möjligtvis ett riktat utskick...

Jag fick samma post, mina besök på IKEA har dock inte varit direkt många men storköpen planerades in i samband med att MC hade 3x intjäning (har inget DC).
 

Najk

Medlem
Idag så damp det ner ett utskick från AMEX i brevlådan där det meddelades om att man nu mer kan betala på IKEA, ska jag vara helt ärlig så kändes det något överflödigt med ett utskick för endast detta endamålet, har förvisso handlat på IKEA när de fortfarande tog AMEX, samt har ett IEKA konto med ikano, var möjligtvis ett riktat utskick...

Samma här, fick utskick adresserat till mig som Amex innehavare. Kändes som att de skickade det till AMEX kunder, jag handlar aldrig på IKEA och har inget IKEA konto
 

Najk

Medlem
Jag fick slå in kod och det funkar utmärkt. Så får man bara personalen att följa instruktionerna så ska nog AmEx funka bra för alla.

Ett problem verkar vara att många i ordinarie personal har varit på semester och just kommit tillbaka, så de har nog inte uppdaterats med det faktum att de numera tar rätt sorts kort.

På det utskicket jag fick i lådan idag stod det att alla butiker skulle acceptera AMEX from 1 aug 2013.
Flera butiker gör det säkert redan, medans vissa kvarstår.
 

FFS

Medlem
IKEA Barkarby tog emot mitt amex idag. Det var i snabbkassan, jag har inte provat restaurangen
 
Toppen