Senaste nytt

IHG Status match kampanj

palmen

Moderator
IHG kör nästan aldrig matchning, är väl typ 3-4 år sedan senast. Riktigt bra för de som vill bli Spire Elite och kombinera med Ambassador.
 

Gargamel

Medlem
IHG kör nästan aldrig matchning, är väl typ 3-4 år sedan senast. Riktigt bra för de som vill bli Spire Elite och kombinera med Ambassador.

Tycker inte att deras sida ger så bra förklarar vad Ambassador innebär. Tolkar jag det rätt att utanför Kina så ger det bara garanterad uppgradering och en fri natt vid weekendhyra? Det som gör det förvirrande är att de listar automatiskt Platinum medlemskap under det som gäller för Kina och sedan i fotnoten för restaurangkrediten listar olika valutor beroende på marknad.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

nissefalk

Medlem
Tycker inte att deras sida ger så bra förklarar vad Ambassador innebär. Tolkar jag det rätt att utanför Kina så ger det bara garanterad uppgradering och en fri natt vid weekendhyra? Det som gör det förvirrande är att de listar automatiskt Platinum medlemskap under det som gäller för Kina och sedan i fotnoten för restaurangkrediten listar olika valutor beroende på marknad.

Jag är Platinum och köpte till Ambassador inför 3 uppkommande Intercon bokningar, känner att Ambassador inte riktigt är värt att betala för om man inte bor väldigt mycket på Intercon, jag bokade rummet under Club Lounge floor i Shanghai och blev då uppgraderad till Club Floor med lounge access, himla bra lounge faktiskt om alla lounger på Intercon är så här bra så är det kanske värt att jaga Royal Ambassador för att alltid få lounge. Bodde sedan på Intercon i Osaka och ANA Tokyo, ingen lounge access men i Osaka verkar det som om jag fick ett riktigt bra rum, Intercon ANA i Tokyo vet jag inte ens om jag fick en upgrade rummer var litet och ganska slitet. Båda hotellen i Japan var bokade med poäng och fri natts cert (inte ambassador fri natt) så jag kunde inte styra min bokning mot att får upgrade till rum med lounge access.

Så efter dessa 3 stays med Ambassador så kommer jag inte förnya min status och förmodligen kommer jag i fortsättningen hålla mig till Hilton.
 

Abbs

Medlem
Känner mig bortskämd som HHD, blir inte ens lockad att matcha mot IHG. Men man kanske skulle göra det bara för att :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
"USA and UK only" enligt det finstilta, men kanske funkar ändå?

Mitt tips är att det inte gör det, men du kan ju ändra adressen och sen ändra tillbaka när du blivit uppgraderad och gjort deras challenge.
(Det funkade i alla fall för promos förr i tiden)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Fördelen med Ambassador är att den förlänger även din status på ihg ett år utan att nå kraven för återkvalificering.

Jag kvalificerade för Spire ett år och har det fortfarande 3 år senare. Den kan sedan matchas mot HHD utan problem.

Betalar gärna 2k per år för att behålla Spire.
 
Toppen