Senaste nytt

IHG Spire

Kris

Medlem
I Europa också

Loungetillgång för Spire är subject to availability och inga gäster tillåtna

ihg-status-levels-page-001-jpg.65732
Den bilden har jag sett någon stans tidigare. Finns den på IHGs hemsida?
 

Homer

Medlem
Säkert så.

Det verkar inte som att det finns något officiellt statement från IHG's sida om dessa förmåner. Inte vad jag hittat i alla fall. De listar endast de tre sakerna jag nämnde ovan som officiella förmåner.


Jodå det finns det men det är inte så lätt att hitta
här t.ex för Kina

As a top-tier Spire Elite member, we want to make sure that you get the most out of your membership.
Now, when you stay at any IHG® hotel across Greater China, you can enjoy the following new welcome amenities

Sprire.jpg

Embark on a journey of new rewards︱InterContinental Hotels Group

Frequently Asked Questions (FAQs)
IHG® Rewards Club Spire Elite Exclusive Enhanced Welcome Amenity
Embark on a journey of new rewards︱InterContinental Hotels Group



Crowne Plaza USA från 1 januari
15747715_10158252596305556_7562826210575672450_n.png
 

Kris

Medlem
Ser detta på mitt konto så nu ska jag bara göra valet vad jag ska välja.
Får man detta varje år eller bara en gång?
Varje kvalificeringsår. Således inte som ex. SAS diamond, där man kan få benefits upp till tre gånger på en kvalificering.

Edit: jag har alltid väntat tills jag antingen behöver poäng eller om någon skulle vara i starkt behov av IHG platinum. Nu har iofs inget av alternativen hänt... Men det är i alla fall ingen panik att bestämma sig.
 

palmen

Moderator
Varje kvalificeringsår. Således inte som ex. SAS diamond, där man kan få benefits upp till tre gånger på en kvalificering.

Edit: jag har alltid väntat tills jag antingen behöver poäng eller om någon skulle vara i starkt behov av IHG platinum. Nu har iofs inget av alternativen hänt... Men det är i alla fall ingen panik att bestämma sig.

Varje år som du kvalificerar dig så får du göra ett nytt val.
Jag kvalificerar ju om varje år runt maj/juni när jag förlänger mitt ambassador så har ett bra tag på mig att bestämma vad jag ska göra :)
 

palmen

Moderator
Ny Spire-förmån, early check in 10am.
Fick ett meddelande i morse. Bra benefit. Nästan on par med Royal Ambassador (8am)

Det har gått ganska långsamt för IHG att introducera Spire-förmåner, men gott att se att de fortsätter i alla fall.

Längst ner i listan: Experience IHG® Rewards Club | Rewards That Travel With You | IHG
Helt klart bra, jag har dock nästan aldrig blivit nekad tidig incheckning tidigare.
Hände dock för någon månad sedan i Monterey när jag ankom hotellet vid 11-tiden och de påstod att det inte fanns ett enda rum som checkat ut som jag kunde få då.
 
Toppen