Senaste nytt

IHG Spire

palmen

Moderator
Då var målet för 2017 uppnått, blev precis IHG Spire nu efter helgens natt i Bryssel.
Är även ambassador vilket hjälper en hel del för att förlänga statusen ett år till sen.

Kan jag förvänta mig något extra utöver de officiella förmånerna nästa gång jag bor på ett IHG Hotell? Skiljer det sig mellan de olika brands de har?

De 75000 poäng som behövdes har jag fått in på 25 nätter, väldigt fördelaktigt att boka 5000 extra poäng på en stay som ibland kostar så lite som 50 kronor extra.
 

FFlash

Medlem
Inte just mycket saker du kommer att hänga i julgranen.
Upgrades brukar fungera bra men ytterst sällan finns bra rum öht. Jag har fått kanske bästa upgrades på Intercontinentals som borde inte ge extra som Spire.
Annars får du några extra poäng och standard rum till superior på Holiday Inn, typ. Får man club lounge på Crowne plaza blir man överraskad men oftast besviken (om dryck och förtäring)
 

FFlash

Medlem
Bra frinatt program dock. Boka 5000 bonus rum och bränna dom samma poäng på pointbreaks. Thats my song. Men Spire har varit en besvikelse, helt ärligt
 

Kris

Medlem
I min mening är det 100% extra poäng som är den största finessen. Som nämnt ovan är eventuella CP-lounger oftast ganska trötta, så enligt min mening ett lågt mervärde vid eventuell uppgradering. Har fått Food&Beverage credits på IHG i Kina. Alltid trevligt, men ingen kioskvältare.

Har varit Spire sedan det introducerades. All in all, förutom bra sprutt på poänginflödet är värdet relativt lågt. För att öka värdet hade det varit önskvärt om de toppat upp med gratis frukost, garanterad uppgradering osv.
 

Kris

Medlem
Ja det är ju inte mycket som skiljer platinum och Spire.
Några fler rumsuppgraderingar kan man ju alltid hoppas på.
De flaggade extra förmånerna (jrf Platium) för Spire Elite är: (Experience IHG® Rewards Club | Rewards That Travel With You | IHG
* Exclusive Choice Benefit Upon Receiving Status (dvs ge bort Platinum eller få 25k poäng)
* Exclusive Hertz Gold Plus Rewards® Five Star® Upgrade Upon Receiving Status
* 100% top up på poäng istället för 50% (Platinum)

Kanske står något i någon fine-print någon annan stans kring lounge-access och F&B credit i Kina. Men jag tycker att frågan är relevant. Ex. är slh för uppgradering större för Spire än Platium (man kan tycka den borde vara)? Den officiella förmånen är ju dock den samma.
 

Kris

Medlem
Hur väljer man att ge bort platinum eller få 25k poäng?
Logga in på din profil och klicka "Spire Elite benefits":


ihg_spire.jpg


Du kan även här välja den exklusiva Hertz-förmånen... :)
 
Toppen