Senaste nytt

IHG One Rewards

Kris

Medlem
Frukost var nice och smart av dem att ha krav för louge så inte alla status matchade eller de som betalar för status, Ambassador, får tillgång utan stays.
Agree. Urvattnar förhoppningsvis loungeutbud lite mindre. Dock är det bara Royal Ambassador (ej betald Ambassador) som haft 'gratis' tillgång till lounge.

Blir intressant att se hur det hela implementeras i realiteten. Följer med spänning.
 

Gargamel

Medlem
Agree. Urvattnar förhoppningsvis loungeutbud lite mindre. Dock är det bara Royal Ambassador (ej betald Ambassador) som haft 'gratis' tillgång till lounge.

Blir intressant att se hur det hela implementeras i realiteten. Följer med spänning.
Om man har Spire och sedan betalar för Ambassador så får man behålla statusen oavsett stays/spend så länge man fortsätter förnya.
 

Kris

Medlem
Nu har jackpott-stegen (aka Milestone rewards) kickat igång.

Första luckan ser ut såhär:
Screenshot_20220608-221327_Chrome.jpg


Screenshot_20220608-221344_Chrome.jpg


Food stamps verkar inte kommit igång ännu. T&C för suite upgrade var ganska snäva (best flex rate, max 5 nätter, man måste ringa in och fixa det 1-14d innan, gäller bara entry level suites Osv). Så inget att skratta sig lycklig över. Lyckas man pricka 5 dagar i en svit på IC park lane eller motsvarande, så är det ju en smula bättre än 5k poäng. Kanske finns undantag och primärt gäller landsorts-crowneplazas eller nått (har inte lusläst). Kanske får bli 2x20usd food stamps...
 

Kris

Medlem
Du lyckades få en bättre skärmbild :)
Det är samma jackpott-stege för alla. Premierna blir lite bättre efter hand. Men det är ett rejält gnetande som skall till. Får väl se hur det utvecklas. Om det kommer parallella kampanjer (exempelvis med 2x,3x,4x som det är nu) så är det väl finfint. Men om jackpott-stegen ersätter andra kampanjer framgent är det ju lite sunkigt.
 

palmen

Moderator
Måste säga att jag är mycket nöjd med ändringarna inom IHG och lojalitetsprogrammet. Frukost är en förmån man kan välja till, på mitt IC hotell får jag en voucher till ett värde av 80$ att äta. Väldigt dyrt här, men täcker till 2 entrees och annat man vill ha till utan problem.

Samtidigt läser man att Hilton börjar dra ner på dessa förmåner. Just nu väldigt nöjd över att ha behållit Diamond Elite hos IHG.
Screenshot_20221226_071819.jpg
 

Kris

Medlem
Måste säga att jag är mycket nöjd med ändringarna inom IHG och lojalitetsprogrammet. Frukost är en förmån man kan välja till, på mitt IC hotell får jag en voucher till ett värde av 80$ att äta. Väldigt dyrt här, men täcker till 2 entrees och annat man vill ha till utan problem.

Samtidigt läser man att Hilton börjar dra ner på dessa förmåner. Just nu väldigt nöjd över att ha behållit Diamond Elite hos IHG.
Visa bifogad bild 136990
Kul att höra att du är nöjd. Vilket IC handlar det om?

Själv noterade jag att nya programmet renderar poäng på ex restaurang-spend på poängnatt. Jag har aldrig upplevt det tidigare, så även en förbättring (om än liten).

Det surras dock om försämring för Royal Ambasador's, vilket är något jag med spänning kommer fortsätta föja. Har dock själv inte upplevt någon markant försämring sen den nya programmet ännu.

Det är en smula ojämt allt jämt sedan förra devalveringen för något år sen (begränsad minibar, garanterad check in flyttad från 8am till 10am samt framförallt att hotellen kan smita från uppgradering mot en intetsägande summa poäng). Men verkar vara vissa specifika hotell som är sämre än andra. Låtom oss se...
 
Toppen