Senaste nytt

IHG har en "challenge" med upp till 72 000 points i potten

palmen

Moderator
Klarade hela challenge och fick ca 75k poäng plus att välja på 30k poäng eller 3 nätter.
Jag tog 3 nätter, men hur gör man för att boka dessa, någon som vet?
Sökte på New York när jag ska dit men hittade inget hotell med dessa gratisnätter, fick enbart val om vanliga reward nätter.
 

johhenrik

Medlem
Klarade hela challenge och fick ca 75k poäng plus att välja på 30k poäng eller 3 nätter.
Jag tog 3 nätter, men hur gör man för att boka dessa, någon som vet?
Sökte på New York när jag ska dit men hittade inget hotell med dessa gratisnätter, fick enbart val om vanliga reward nätter.
Mmm... Det är det jag har varit rädd för. Jag har skrivit om mina farhågor om dessa nätter vid några tillfällen och varnat för att de är annan inventory än vanlig reward. Därför valde jag poäng. Jag fick dock mer poäng än dig så det var mindre skillnad i värde. Enligt @Homer ser han ingen skillnad i utbud dock och förespråkar nätterna.
 

palmen

Moderator
Mmm... Det är det jag har varit rädd för. Jag har skrivit om mina farhågor om dessa nätter vid några tillfällen och varnat för att de är annan inventory än vanlig reward. Därför valde jag poäng. Jag fick dock mer poäng än dig så det var mindre skillnad i värde. Enligt @Homer ser han ingen skillnad i utbud dock och förespråkar nätterna.
Om jag inte har bokat nätterna före sista januari kommer de automatiskt att omvandlas till poäng om jag tolkade det rätt, därav chansade jag på att ta de som nätter för att försöka boka något.
Tänkte mest om det var någon speciell bokningssida man ska använda.
@Homer du kanske har några tips på hur man ska göra? Antar att det inte är möjligt att boka IC Times Square för dessa 3 bonusnätter i början på Augusti, men man kan alltid hoppas.
 

johhenrik

Medlem
Om jag inte har bokat nätterna före sista januari kommer de automatiskt att omvandlas till poäng om jag tolkade det rätt, därav chansade jag på att ta de som nätter för att försöka boka något.
O fanken, den informationen hade jag missat. Då är det ju helt riskfrittt. :)
 

palmen

Moderator
O fanken, den informationen hade jag missat. Då är det ju helt riskfrittt. :)
Detta är i alla fall vad som står
"Free Nights earned must be claimed by 31 January 2015 or members will be automatically be awarded applicable points"

Eller innebär detta att om man inte har gjort valet innan 31 januari så får man automatiskt poäng istället?
 

palmen

Moderator
Nu hittar jag hur man söker dessa free nights, fanns en länk från my account - free nights som man kunde använda. Inte ett enda hotell på Manhattan fanns tillgängligt mina datum dock (inte direkt förvånad i och för sig) :(
 

palmen

Moderator
Nu hittar jag hur man söker dessa free nights, fanns en länk från my account - free nights som man kunde använda. Inte ett enda hotell på Manhattan fanns tillgängligt mina datum dock (inte direkt förvånad i och för sig) :(

Hmm, det fanns visst att få tag på för IC vid Times Square, var bara tvungen att visa sökningen på map view istället för list, då dök hotellet upp. Kunde boka 3 nätter med mina 3 free nights i början på Augusti, ordinarie pris för rummen var 399$ per natt så sanslöst bra värde för poängen måste jag säga.
De stays jag gjorde under denna kampanj samt poängen från själva kampanjen har givit mig 6 nätter i New York på IC mitt i sommaren till ett pris som skulle varit ungefär 400$ per natt. Total besparing 2400$ vilket motsvarar strax under 20.000 kronor. Detta måste helt klart klassas som den bästa bokningen jag har gjort vad det gäller hotell :).

@johhenrik kanske något du ska titta på om du också kan boka på detta sätt om du någon gång skulle välja dessa free nights istället.
 

johhenrik

Medlem
Detta är i alla fall vad som står
"Free Nights earned must be claimed by 31 January 2015 or members will be automatically be awarded applicable points"

Eller innebär detta att om man inte har gjort valet innan 31 januari så får man automatiskt poäng istället?
Det var så jag tolkade det. Att om man inte väljer att plocka ut nätter får man poäng. Men plockar man ut nätterna så måste de användas inom ett år eller så förfaller dem helt enkelt. Men jag kan helt klart ha fel.
 

johhenrik

Medlem
Hmm, det fanns visst att få tag på för IC vid Times Square, var bara tvungen att visa sökningen på map view istället för list, då dök hotellet upp.

@johhenrik kanske något du ska titta på om du också kan boka på detta sätt om du någon gång skulle välja dessa free nights istället.
IHG IT briljerar som vanligt. ;)

Lust att posta länken för att kolla bokningar? Har redan bokat upp mina tillfällen i år som blir awards. Men man vet ju aldrig... Har tre resor med familjen fram till Maj, så jag tror inte det blir fler privata resor i år faktiskt. Men man ska ju aldrig säga aldrig... :)
 

palmen

Moderator
IHG IT briljerar som vanligt. ;)

Lust att posta länken för att kolla bokningar? Har redan bokat upp mina tillfällen i år som blir awards. Men man vet ju aldrig... Har tre resor med familjen fram till Maj, så jag tror inte det blir fler privata resor i år faktiskt. Men man ska ju aldrig säga aldrig... :)
Skickar dig ett PM.
När jag specifikt sökte på IC bara så kom dock IC Times Square upp. Såg att totala priset för rummet var 482$ per natt dessutom så ännu bättre värde på denna bokning.
 
Toppen