Senaste nytt

Igorius och Agö till Montreal - Följ med!

Igorius

Medlem
Ser iaf. ut som man inte beövde klaga på portionerna var små iaf. :)
Men var poutine gott? Känns som en väldigt konstig kombination?

Oroväckande gott faktiskt. Den variant jag valde innehöll förutom frites, ost och brunsås även rikliga mängder fläsk. Bastant och oerhört mättande, men som sagt riktigt gott.
 

Agö

Medlem
Nu äter vi frukost. Fantastiska nybakade pain au chocolat. Vidare testar Igorius en muffins som påminner om "en stor tallrik fullkornsgröt". Vidare en lysande porc creton (grispaté). Recette de Creton à l'ancienne

Matmässigt är det för oss synnerligen spännande.

Och ikväll vänta ännu en höjdare, Martin Picards "Au Pied de Cochon". Ska bli riktigt kul att se vad denne galning tar sig för på hemmaplan i Montréal.
 

rob74

Medlem
Härligt att läsa om vad ni har för er!
Passar bra med lite tips då jag och flickvännen planerar återbesök i Montréal kommande maj. :)
Hoppas nu ni får en bra hemresa och förhoppningsvis då i Affaires.
 

Jacob

Medlem
Tack Jacob, söndagen är det som gäller. Är det riktigt uppfattat att det verkar saknas lediga platser i business då?
Enligt informationen är det fullt i business class och economy class och i stort sätt fullt i premium economy.

Med tanke på att ni fått erbjudande om uppgradering skulle jag gissa på att de räknar med att även premium economy ska bli fullt och att de kommer uppgradera några business passagerare till first och några premium economy passagerare till business, ja eller helst mot monetär betalning förstås.
 

Igorius

Medlem
Vi får fortfarande felmeddelande på AF:s site. Hoppas att möjlighet till uppgradering dyker upp vid incheckning t ex.

Resan hit från CDG var i en helt ny B777-300ER med reg.nr F-GZNL. Levererad i mars i år - mycket fräsch kärra!

Just nu dricker vi kaffe i solen i Quartier Latin. Strålande vacker höstdag här.
 

rvarttinen

Medlem
I övrigt: finns någon här med erfarenhet av AF:s businesskabin på A380? Kabinen ser förvisso chockerande stor ut, men visst måste det väl ändå vara värt det?

.. om ni har möjlighet; köp! Om det strular, så har ni säkerligen en god chans vid incheckningen - uppgrderingar brukar fungera bra med AF från Nordamerika.

Businesskabinen på AF:s A380 är helt ok. PV precis bakom. Den är rätt stor, och bekväm - med A380:s tyshet och att kabinen är på övre däck gör det hela lite bättre ändå.

Och - kul reportage! Nu blir jag sugen att åka till Montréal, igen .!..
 
Toppen