Senaste nytt

ID-Kontroll på SAS Ungdomsbiljetter?!

Travler

Medlem
Kan meddela att jag flög från Arlanda till Östersund 2/1 och tillbaka den 7/1, ID kontroll gjordes på bägge flygplatserna.
Aa, ID kontroll för ungdom trycker dem om att ha, vilket är bra att dem har. Innan har det tydligt stått på hemsidan att man kan boka en ToR där man fyller 26år på destinationen. Den texten finns inte kvar... :(
 
J

Joakim Reinius

Guest
Detta är kanske fel forum, men försöker...

Har köpt en ungdomsbiljett från Stockholm till Kalmar nu på onsdag. Det visar sig att hon inte har något ID-kort.... Vad jag läst måste man ha det (eller?)

Måste man ha ID till alla biljetter? Tänker att på Arlanda visar man väl aldrig ID om man inte har bagage?

Är lite villrådig därav frågorna... SAS har inga svar.

Hälsn
Joakim
 
För inrikes är det bara om du har ungdomsbiljett som du behöver ID. Reser du på vanlig biljett behöver du inte visa ID även om du har bagage att checka in.
 

pswe

Medlem
Jag tycker det verkar som Sas skärpt kontrollen av ungdomarna inrikes senaste tiden. Det har ropats ut i förväg på ett flertal avgångar att gaten söker kontakt med ett antal resenärer, dessa har sedan fått styrka sin ålder. Det har också förekommit att automatspärrarna blockerat alla på ungdomsbiljetter.
 
Toppen