ID-Kontroll på SAS Ungdomsbiljetter?!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av henke12, 10 Januari 2012.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser inte problemet. På många flighter kontrolleras samtligas identitet .

Ebg, Agö, Tonton och 3 andra gillar detta.
  2. Granström

Granström Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kontrolleras det bara inom Skandinavien? Jag har aldrig varit med om ID-kontroll, men då flyger jag i huvudsak till UK eller Europa.

3. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har varit med om det FRA-CPH en gång och enstaka gånger ex-ARN både inrikes och utrikes.
    Stod någonting i stil med "revenue integrity" som meddelande på skärmen när det lyste rött.

Inte bara i Skandinavien mao.

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo - men där kollas bara att namnet överensstämmer mellan id-handling och boardingkort - och i vissa fall att du har rätt att resa in i landet. Om personalen i det läget dessutom skulle validera huruvida du har rätt att inneha just en sådan biljett som du reser på i det ögonblicket skulle vi nog se att boardingen behöver mycket mera tid. Men visst med lite IT-stöd skulle det kunna gå smidigt ;)

Bianca gillar detta.
  5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser hellre att de får prioboarding att fungera fläckfritt med IT-stöd innan de ger sig på detta.

6. crazy voyager

crazy voyager Medlem

Tänk efter när du flyger hem ifrån UK nästa gång. På MAN kollar dom alltid att ID stämmer överens med namn på boarding card när man boardar.

7. Westerberg

Westerberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På SK909 i tisdags fick både jag och min kompis "unable to board" och fick förklaringen att det var pga systemet krävde id kontroll pga biljettypen. Första gången det hänt mig på en ungdomsbiljett.

8. tuesday

tuesday Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en polare som alltid åker på ungdomsbiljett och de kräver aldrig ID. Detsamma med Studentbiljetter via BRA (fd MalmöAviation)

9. ID-kontroll på alla som reser på ungdomsbiljett till Umeå idag med SK2034. Aldrig sett förut. Försenade boardingen då dom var rätt så många

Jompa gillar detta.
  10. Det var också kontroll av ID på den personen som reste med ungdomsbiljett på Oslo Gardermoen när jag flög hem till Stockholm sist.

jerixon och Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!