Senaste nytt

Idéer om Jorden Runt Resa

Farbror Varg

Ny medlem
Jag och miss Varg planerar en RTW nästa vår. Vi har tänkt vara borta ungefär ett år och besöka samtliga kontinenter med utgångspunkt Hong Kong.

Jag är guld på Qatar (oneworld sapphire) och eurobonus silver men har långt ifrån poäng som skulle räcka till award-resor. För det mesta kommer vi att resa i ekonomiklass och använda poängen till eventuell uppgradering.

Jag är väldigt osäker på vilka flyg som är bäst att boka i en RTW-biljett. Kan säkert tjäna en slant på att boka en RTW men samtidigt vill vi vara flexibla och inte ha helt färdigplanerat schema.

Tips mottages gärna :)
 

jerixon

Medlem
flög den som sagt på award ruggigt billigt. Så mkt klm som du flyger borde du väll ha dröser med poäng?
Bra idé där med China Eastern. Sugen på att prova deras Stockholmslinje till/från PVG. Finns rätt så bra pris enkel i Business från olika ställen i Asien, runt 12000 kr. Om inte Saudi har plats så att säga.
 
flög den som sagt på award ruggigt billigt. Så mkt klm som du flyger borde du väll ha dröser med poäng?
Nja billiga economy ger väl bara några hundra poäng per flygning till Flying Blue...har inte hittat någon mer bra källa till poäng likt kreditkorten kopplade till Eurobonus, men det är en annan diskussion. På den här resan vill jag spendera EB och dra in XP
 
Toppen