Senaste nytt

Idéer om Jorden Runt Resa

@Cristoffer Cedergren Nå kanske inte direkt lyx, men exotiskt med både all business och longhaul till LCY. Arvtagaren till Concorde.

@Kricka Problemet är att OW finns till PPT endast i form av LA. Samma problem har man med ST och *A. Finns bara ett alternativ. I min egna variant skulle jag löst det med skilld FB intjäning på Aircalin.
Testa gärna med den sträckan och se om du kan få in den bland 16 segment i en RTW-fare som ger 1500 tierpoints :)
 

Kricka

Medlem
Tycker inte det är så "lyxigt" att flyga A318, faktiskt.
Du får hålla till godo med min uträkning för har stängt ner bokningen nu :)

Jag och @nota bene flög BA001 igår och den är verkligen bra !
Trevlig besättning och massor av utrymme. Jämför jag med t.ex. LH C på A380 så är
A318 mycket bättre men smaken är olika.. (att det sen är väldigt smidigt att klara av
US CBP på Shannon för att kliva av på JFK inrikesterminal gör det hela ännu bättre).

Då vi bokade vår resa i januari fick vi 210 TP LCY-JFK men numera ger den sträckan
bara 140 TP.
 

Kricka

Medlem
Ok, har inte koll på RTW-fares men om man byter LAX-YYZ mot LAX-JFK
så skulle det funka men en nackdel är ju att man får flygplatsbyte i London.
 

Flying Finn

Medlem
@Cristoffer Cedergren Tyvärr är OW:s webbverktyg för styv att blanda in LCY. Vill inte hitta JFK-LCY och så byte till LHR med t.ex. tunnelbana. Men lyckades piffa dig en resa som har en liten bit finnjävelironi inblandat: ARN-LHR-JNB-DOH-ICN-TPE-HKG-PER-SYD-SCL-EEZ-LIM-MIA-JFK-LHR-HEL-ARN. :D I fall du tar YYZ i stället från LIM, så kan du skrapa in JJ i form av LIM-GIG-YYZ. Dock du går misste om HEL i så fall... :p

Fick samma problem som jag hade i min tråd, d.v.s. AKL-SCL hittar OW inte LA. I stället kan jag nog flyga endast SYD-AKL med samma plan... *suck* Ogillar starkt OW:s RTW-webbverktyg.
 
@Cristoffer Cedergren Tyvärr är OW:s webbverktyg för styv att blanda in LCY. Vill inte hitta JFK-LCY och så byte till LHR med t.ex. tunnelbana. Men lyckades piffa dig en resa som har en liten bit finnjävelironi inblandat: ARN-LHR-JNB-DOH-ICN-TPE-HKG-PER-SYD-SCL-EEZ-LIM-MIA-JFK-LHR-HEL-ARN. :D I fall du tar YYZ i stället från LIM, så kan du skrapa in JJ i form av LIM-GIG-YYZ. Dock du går misste om HEL i så fall... :p

Fick samma problem som jag hade i min tråd, d.v.s. AKL-SCL hittar OW inte LA. I stället kan jag nog flyga endast SYD-AKL med samma plan... *suck* Ogillar starkt OW:s RTW-webbverktyg.
Bra tips!
Lyckades hitta BA4 men New York är ointressant.
 

Flying Finn

Medlem
Det är snart heltidsarbete det här med att söka bästa deals. :) Hos *S och OW är priset för en RTW i affärsklass billigast nu med följande alternativ...

*S

Japan, t.ex. NRT eller FUK - IRTWSKY1 - 38000 mil - 7170 €
Algeriet, ALG - IRTWSKY1 - 38000 mil - 7952 €
Norge, t.ex. OSL eller BGO - IRTWSKY1 - 38000 mil - 8147 €

OW

JNB - DONE4 - 16 seg - 3911 €
JNB - DONEWC4 - 16 seg - 3911 €
JNB - DONE5 - 16 seg - 4504 €
JNB - DONE6 - 16 seg - 5342 €

Och så finns ju även F...

JNB - AONEWC3 - 16 seg - 5571 €
JNB - AONEWC4 - 16 seg - 6403 €

*A har inga extra goda alternativ just nu.
 
Toppen