Senaste nytt

Iberia Stockholm-Madrid t&r 3500SEK i Business Class

Senast var det Oxfilé med potatisgratäng och rostad paprika, sallad, efterätt och kaka till kaffet.
Köttet var väldig mört, bland det bästa jag ätit på ett flygplan.
Du hade rätt! Utmärkt oxe på sträckan ARN-MAD! Iberia har en bra avvägd europa-produkt i business.

48de2394cb515896066c1c67939683e7.jpg

511718361fd16843a0c83f4c51f08520.jpg

Och inga begränsningar på det bubblande spanska fikat :)
 
Och @Homer hade rätt om maten på returen IB3684 också. Ganska ologiskt att servera varm frukost på en flygning som varar mellan 11.05 och ca 14.30. Frågade när jag klev på om det serverades lunch ombord och svaret var ganska avslöjande: "sorry sir, we only serve breakfast on this flight". Skickade nu in synpunkter på detta till Iberia. Varför inte en god kall måltid med sånt som spanjorerna är bra på; lite ostar, skinka, korvar, potatistortilla, oliver etc. och en dessert? Bra att man iaf kunde välja när under flighten man ville intaga detta mål och äta det en timme innan landning. Jag var ju rätt så mätt redan efter dubbla frukostar på ankommande flyg samt i loungen.

d30af43daa73e4cb0d047b95d10df20a.jpg


(Ja, mat är mitt största intresse och jobb)
 

FFlash

Medlem
Besökte du Iberia Dalí VIP Lounge i Madrid? Hur var den? Jag har bokat denna deal och är lite nyfiken på vad man kan förvänta sig i loungen.

Jag har varit där ett par gånger. Mycket bra tycker jag. Den ribera del duero (som jag föredrar över Rioja) som de hade sist var otroligt god, jag minns dock inte vilken brand.

Finns lite mat också av olika typer, men inga kulinariska experiment jämfört med de tapas som man får på ställen man vet...

Så har de Hägens. Alltid positivt att ha lite glass :)

Du får avgöra själv
 

Fredrik

Medlem
Och @Homer hade rätt om maten på returen IB3684 också. Ganska ologiskt att servera varm frukost på en flygning som varar mellan 11.05 och ca 14.30. Frågade när jag klev på om det serverades lunch ombord och svaret var ganska avslöjande: "sorry sir, we only serve breakfast on this flight". Skickade nu in synpunkter på detta till Iberia.

Vad är frukosttid i Spanien? De äter ju middag rätt sent så varför inte frukost också? Sen om det funkar på en internationell linje vet jag inte.
 

Per N

Medlem
Oxfilén är nedgraderad till pannbiff med ostsås. Skapligt god men en besvikelse när man spetsat in sig på något exklusivare.
mat 1.jpg
 

Mr.cake

Medlem
Premiärtur för Iberia och jäklar vad de gör det bra. Gjorde en uppgradering för 52 euro från eco till biz, på stäckan Arlanda-Madrid. Körde på oxfilén och den var grym. Självklart om man skall jämföra med sous-vide style på oxfilé så är det ingen match. Men för flygmat så var den grym. Menyn är från flighten som gjordes 7 mars -19.

Mat-iberia.jpg
Meny-iberia.jpg
 
Toppen