Och så här såg Hedenhös kabinen ut...
Oj den där bilden väckte några fina minnen till liv, den där kabinen har jag flugit en del gånger.....
Känner inte igen mig själv i beskrivningen om affärs resenären, jag har alltid haft inställningen att om man är trevlig så får man oftast igen det många gånger om, jag hade en gång uppgraderat från Economy till Business med Emirates från Lagos till Dubai för att prova deras nya business säten (dvs de nuvarande 2-3-2 sätena) men fick till min förvåning den gamla kabinen, står där och ser skit sur ut varpå en i personalen kommer fram och frågar om något är fel, ja så är det svarar jag, hade uppgraderat för att får prova ny business kabinen så får jag det här, men det är ok det är i alla fall bättre än Economy. 5 minuter senare kommer pursern till mig och ber om ursäkt varpå jag igen säger det är ok, men hon vill inte ge sig utan säger att jag kan ju inte ha dig sittandes här hela vägen hem och vara sur, så, kan du tänka dig att sitta i Första klass men med business servering då vi inte har någon i Först klass på denna flygning, visst det går fint svarar jag....
Ett annat exempel med British Airways där jag har guld, betalade för en upgrade från Economy till Premium vid incheckning mot löfte att min mamma skulle då får 2 säten för sig själv, siste man ombord satte sig då bredvid min mor, trist, lite snäll konversation med purser om att jag betalade för upgrade för att min mor skulle få 2 säten för sig själv nu blev det inte så kan ni kanske tänka er att flytta henne till raden framför mig i Premium Economy, vilket man till min förvåning gjorde....
Så som sagt, lite ödmjukhet och kanske klagomål på ett diskret sätt kan resultera i väldigt bra bemötande i de flesta situationer.