Senaste nytt

Hyrbilspriserna har skenat i LA jmf Avis direkt mot Holidayautos

Snafidafi

Medlem
Lyckades hitta en premium luxury SUV 7 sits hos Avis i MIA för 18k/27 dagar i höstas och kan fortfarande inte hitta bättre än det. Intermediate SUV har dykt upp för strax under 11k men det blir för litet för oss med två stora väskor + barnvagn
 

Albeldo

Medlem
Höll på att kolla på Turo tills jag hittade tråden här och tipset om att gå till Avis via SAS. Blev bra mycket billigare och känns säkrare att hyra från hyrbilsföretag gällande försäkring.
4100kr för en midsize i Miami 13 dagar.

Vad har folket här för erfarenheter när det gäller uppgradering på plats? Blir nog en del shopping och risken finns att det blir någon extra väska under resans gång.
 

Snafidafi

Medlem
Höll på att kolla på Turo tills jag hittade tråden här och tipset om att gå till Avis via SAS. Blev bra mycket billigare och känns säkrare att hyra från hyrbilsföretag gällande försäkring.
4100kr för en midsize i Miami 13 dagar.

Den dealen hade jag missat! Kommer ner till 16200 i pris då för vår stora SUV, tack
 

Homer

Medlem
Höll på att kolla på Turo tills jag hittade tråden här och tipset om att gå till Avis via SAS. Blev bra mycket billigare och känns säkrare att hyra från hyrbilsföretag gällande försäkring.
4100kr för en midsize i Miami 13 dagar.

Vad har folket här för erfarenheter när det gäller uppgradering på plats? Blir nog en del shopping och risken finns att det blir någon extra väska under resans gång.


Du kan ju testa med den här.
The upgrade offer is applicable to any car rental length, worldwide. For North America and Canada, the maximum upgrade is to car group G.
https://one.avisworld.com/dam/UPP/UPPSites/eurobonus/sas-eurobonus-upgrade-voucher-2022.pdf


Någon uppgradering tack vare Prefferred status kan du inte vänta dig, för de förmånerna gäller inte i USA om du har konto registrerat i Sverige.
https://production.rent-at-avis.com...369a1430a86f2cc1257c070058229a/$FILE/Benefits
The benefits are valid at all participating Avis locations in Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Finland, France (excl. Corsica), Great Britain, Germany, Greece, Iceland, Ireland, Italy (excl. Sardinia), Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland and Turkey.
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Datapunkt: Jag har en liten truck [Toyota Tacoma or similar] 7 dagar bokat för 3 720 kr [$412] hos SIXT, MIA i oktober/november.

En rejäl skillnad mot när jag shoppade hyrbilar inför den nu flyttade resan v7.
 

Albeldo

Medlem
Du kan ju testa med den här.
The upgrade offer is applicable to any car rental length, worldwide. For North America and Canada, the maximum upgrade is to car group G.
file:///C:/Users/Dan/Downloads/sas-eurobonus-upgrade-voucher-2022.pdf


Någon uppgradering tack vare Prefferred status kan du inte vänta dig, för de förmånerna gäller inte i USA om du har konto registrerat i Sverige.
https://production.rent-at-avis.com/avisonline/cs-gb/avis.nsf/9b1f84166468d937c12571650066d0ea/71369a1430a86f2cc1257c070058229a/$FILE/Benefits Table - CZ-EN.pdf
The benefits are valid at all participating Avis locations in Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Finland, France (excl. Corsica), Great Britain, Germany, Greece, Iceland, Ireland, Italy (excl. Sardinia), Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland and Turkey.

Tack för det.

Det verkar blivit något fel med din länk men jag hittade PDFen efter googlande och klistrar in här ifall någon mer är intresserad:
https://one.avisworld.com/dam/UPP/UPPSites/eurobonus/sas-eurobonus-upgrade-voucher-2022.pdf

Länkas från följande sida:
SAS Eurobonus
 

Snafidafi

Medlem
Av det jag läst mig till så ska det nästan alltid vara billigare att boka en billigare klass och uppgradera på plats. Finns ju dock risk att bilen du vill ha inte finns på plats då så gör det på egen risk :)

Har bestämt mig för att gå på billigare bil och försöka uppgradera. Går det inte blir det förmodligen att köra Tetris med bagaget, men är trots allt såpass mycket billigare. Tyvärr inte guld och kan således inte använda vouchern för upgrade
 
Toppen