Senaste nytt

Hyrbilspriserna har skenat i LA jmf Avis direkt mot Holidayautos

Maja

Medlem
Blir inget för egen del heller, inte direkt billigt på IAD heller.
Får ligga ute med pengarna i 8 månader, men det kan inte hjälpas. Vågar inte chansa och stå utan bil i LA. Kan ju avboka gratis innan 24h från upphämtningen, så har världen stabiliserat sig innan dess så kan jag ju alltid boka av och boka om med Avis som jag vanligen bokar direkt med. Blir via dem nu också, men via Holidayautos.com istället för en liten prisskillnad på 4460 kr för 8 dagars hyra. :eek::D
 

Homer

Medlem
Intressant - AVIS 2 veckor från SFO i slutet av september, den i särklass billigaste bilen var Lincoln MKZ Class H: Luxury,
alla småbilar A, B, C osv. kostade 2-3ggr mer.
(BA:s rabattkod gav lite bättre pris än SAS.)
 

palmen

Moderator
Var inne och titta lite på priser för en vecka i Kalifornien och priserna startar på strax över 6000 för minsta tänkbara bil på hyrbilsbolagen.
U-Haul tipset blir helt klart tänkbart istället när totala priset är 330$

Köra runt i skåpbil är kanske inte det roligaste, men om man sparar 3000 kronor så varför inte?

upload_2021-7-7_13-16-49.png

upload_2021-7-7_13-16-14.png
 
  • Gilla
Reactions: hco

sembl

Medlem
@palmen Fast du kan ju få en Truck för samma pris av dem så du inte ser ut som en hantverkare. Å andra sidan kan du lasta rejält med öl från bryggerier. Win win?
 

Maja

Medlem
Hoppas innerligt att läget har stabiliserats till sommaren 2022, annars kan vi glömma vår tänkta roadtrip mellan San Francisco och Vancouver om vi ska lägga 25.000 på en hyrbil! :eek::(
 

palmen

Moderator
@palmen Fast du kan ju få en Truck för samma pris av dem så du inte ser ut som en hantverkare. Å andra sidan kan du lasta rejält med öl från bryggerier. Win win?
Jo, noterade lite andra alternativ också, men de blev dyrare och vill inte lasta allt på ett "öppet" flak heller.
Men lägger man till alla kringkostnader sen så blir det några tusenlappar till så det kan ju vara "enklare" att ta en vanlig hyrbil trots allt.
Behöver ju titta igenom försäkringar mm om de även täcker denna typ av bil med Amex Platinum mm.
 

sembl

Medlem
Jo, noterade lite andra alternativ också, men de blev dyrare och vill inte lasta allt på ett "öppet" flak heller.
Men lägger man till alla kringkostnader sen så blir det några tusenlappar till så det kan ju vara "enklare" att ta en vanlig hyrbil trots allt.
Behöver ju titta igenom försäkringar mm om de även täcker denna typ av bil med Amex Platinum mm.


Flak skall lastas på flak. Det är sedan gammalt.

Ska man inte köra så mycket så är detta utan tvekan en bättre deal. Men om du ska bränna 1000km så är nog vanlig hyrbil bättre utan tvekan.

Innan jag köpte bil här så hade jag en period när jag hyrde på Enterprise i Charleston. De hade alltid dåliga bilar tex Malibu och Camry som jag inte alls var polare med. Lycka blev när jag kom in sent en dag och de sa vi har bara denna Ram Promaster (Fiat med Dodge logga) kvar och jag sa, taget. Körde omkring i en stor VAN med min laptop och en duffelbag i 10 dagar runt Carolinas. Min säljare bara skrattade när jag erbjöd honom att köra in hans Nissan Maxima i lastutrymmet ala Knight Rider.
 

Johanna

Medlem
Får ligga ute med pengarna i 8 månader, men det kan inte hjälpas. Vågar inte chansa och stå utan bil i LA. Kan ju avboka gratis innan 24h från upphämtningen, så har världen stabiliserat sig innan dess så kan jag ju alltid boka av och boka om med Avis som jag vanligen bokar direkt med. Blir via dem nu också, men via Holidayautos.com istället för en liten prisskillnad på 4460 kr för 8 dagars hyra. :eek::D
hyr du via tredjepart brukar det vara "gratis" att avboka men inte administrationsavgiften. Avis var det gratis att avboka tidigare om man bokade via SAS men det tror jag är ändrat nu. Får aldrig upp det villkoret längre
 
Toppen