Senaste nytt

Hyrbil på Los Angeles Airport - Avis, Sixt eller annat?

nili

Medlem
Gjorde exakt samma misstqg som pljung. Men jag stod bara 10 min i kö innan jag insåg att det skulle ta lång tid så jag promenerade till preferred-kontoret (bara några minuter). Där stod bilen och väntade på mig. Bra service och smidigt både vid hämtning och lämning (iofs SFO). Var även smidigt att ringa och ändra ställe att lämna på. Nöjd med Avis i Kalifornien
 

jonten

Medlem
Sixt i lördags, shuttlen stod parkerad när vi kom ut. Så var på kontoret på 10 minuter. Ingen kö så rätt in. Han bekräftade allt och var tydlig med att jag som Platinum skulle bli uppgraderad. Sen började han ringa garaget, förstod att det var problem att hitta bil. Så efter någon minut så log han och sa att detta kan nog bli något bra. 2 minuter senare så satt vi i en BMW X5, så blev uppgraderad 2 steg. Hade bokat minsta suv:en
Totalt problemfritt, såg ju andra som fick frågor om uppgraderingar och försäkringar osv. Men som Platinum så var det proffsigt.
 

Svenska73

Medlem
Tog mig 1.5 timma att få bilen på Sixt (Hotel Renaissance) och jag var inte tidig. Dålig logistik. Dock var priset grymt. Det är värt det om du har tid och tålamod.
 

Avgeek

Medlem
Gjorde exakt samma misstqg som pljung. Men jag stod bara 10 min i kö innan jag insåg att det skulle ta lång tid så jag promenerade till preferred-kontoret (bara några minuter). Där stod bilen och väntade på mig. Bra service och smidigt både vid hämtning och lämning (iofs SFO). Var även smidigt att ringa och ändra ställe att lämna på. Nöjd med Avis i Kalifornien
Vi har två bokningar med Avis. Googlade det här med Avis Preferred, missförstår jag att det bara är att man har ngn form av loyaltykonto registrerat hos Avis? (det är alltså ingen status eller liknande, utan bara ett konto som man kan fixa på några minuter?)
 

ekf

Medlem
Har en bokning hos Budget på LAX i augusti, 22 dagar för ca 550 USD för en "Grupp C"-bil inkl skatter, försäkringar o fria mil. Bokade i december och har bara sett priserna gå upp sedan dess, men någon kanske har något tips på något bättre/billigare?
 

Meazza

Medlem
Vi har två bokningar med Avis. Googlade det här med Avis Preferred, missförstår jag att det bara är att man har ngn form av loyaltykonto registrerat hos Avis? (det är alltså ingen status eller liknande, utan bara ett konto som man kan fixa på några minuter?)
Det stämmer bra.
 
Tips att kolla Silvercar.

Hyrde själv en Silvercar i San Francisco tillsammans med @bnr och @Jonas C när vi var där.
De finns även i Los Angeles, Fungerade väldigt smidigt och uthyrningen är appbaserad så inga krångel med något.

De har endast silvriga Audi A4 och dem är vettigt utrustade och har även Gps och gratis wifi.
 
Toppen