Hyrbil Las Vega/Los Angeles

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av FB123, 14 November 2016.

1. FB123

FB123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Ska åka till Las Vegas i en vecka i januari och köra till Los Angeles på vägen hem (flyger hem från LAX).

Har hyrt bil ett par gånger tidigare i Californien och använt mig av autoeurope.se och har då fått Dollar som firma vilket inte var någon större upplevelse direkt...

Har ni tips på firma som levererar schyssta bilar?
    Tänkte kanske testa Sixt då de verkar ha BMW och andra "lyxmärken". Har ingen platiumkort eller liknande hos någon firma. Eurobonuspoäng är alltid trevligt men inget måste.

Brandten gillar detta.
  2. JohnR

JohnR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hyrt av Alamo ett flertal gånger (via holiday autos) och alltid fått nya fräscha bilar.

Om i December har jag en hyra bokad på Hertz och en på Thrifty, får se vad det ger.

Jag brukar hyra av Sixt i Tyskland och där är de riktigt bra, jag tycker dock prisnivån har legat ganska högt när jag kollat på sixt i USA

Edit: Har hyrt av Avis några gånger i SFO och LV, min erfarenhet därifrån är att man får vad man bokar, varesig mer eller mindre. Dvs bokar du en Lincoln så får du en Lincoln.

3. FB123

FB123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar!

Brukar ju annars vara så att man får gå till parkeringen och välja bil i den klass man har bokat. Tror jag kommer testa boka en BMW 5-serie (eller liknande) hos Sixt.

4. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hyrt av Alamo på LAX och där fick man gå och välja modell själv i den klass man bokat.

5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När ska du dit @FB123?
    Jag är där 5-7 januari.

6. FB123

FB123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Brandten Jag är där från 7-14 jan. Ska besöka CES-mässan 7-8 jan.

Du med gissar jag? :)

Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!