Senaste nytt

Hyrbil i usa

toer00

Medlem
Skall åka på en liten roadtrip i Kalifornien i sommar, börjar i Santa Barbera och slutar i SFO. Tänker hyr bill i ca. 14 dagar.

Vill helst ha en BMW, Audi eller Volvo bil vilket borde innebära SIXT...? Men SIXT finns inte i Santa Barbera och de hyrbilsfirmor som finns i där verkar inte ha den typen av bilar...

Så tanken är nu att ta en Japansk SUV (Mazda CX5) medan vi är i Santa Barbera från Enterprise och sedan byta till SIXT i LAX ett par dagar senare.

Frågan är hur Enterprise och SIXT är geografisk placerade i förhållande till varandra? Är det gångavstånd mellan dem? Någon som har koll?
Eller någon som vet om jag missat någon som har de bilar jag är intresserad av i Santa Barbera BMW, Audi eller Volvo?
 

mha321

Medlem
Skall åka på en liten roadtrip i Kalifornien i sommar, börjar i Santa Barbera och slutar i SFO. Tänker hyr bill i ca. 14 dagar.

Vill helst ha en BMW, Audi eller Volvo bil vilket borde innebära SIXT...? Men SIXT finns inte i Santa Barbera och de hyrbilsfirmor som finns i där verkar inte ha den typen av bilar...

Så tanken är nu att ta en Japansk SUV (Mazda CX5) medan vi är i Santa Barbera från Enterprise och sedan byta till SIXT i LAX ett par dagar senare.

Frågan är hur Enterprise och SIXT är geografisk placerade i förhållande till varandra? Är det gångavstånd mellan dem? Någon som har koll?
Eller någon som vet om jag missat någon som har de bilar jag är intresserad av i Santa Barbera BMW, Audi eller Volvo?

De ligger väl "I raden" där även hertz ligger vill jag minnas, vilket matchar Google maps. Max 5 min promenad.
 
Vill helst ha en BMW, Audi eller Volvo bil vilket borde innebära SIXT...?

Jag har inte hyrt från sixt i USA, men jag när jag har kollat har de haft Toyota som exempelfordon. Min begränsade erfarenhet av Sixt är densamma de andra drakarna. Om exemplet är Toyota så får man KIA eller Hyundai, om exemplet är VW så får man Skoda eller Vauxhall.

Köra ner till LAX från Santa Barbara bara för att byta bil låter jobbigt. Sixt finns i Santa Monica och Studio City också.
 

toer00

Medlem
Skall vända upp mot Yosemite efter Santa Barbera, kan lika gärna ta vägen över LAX.
Problemet i Santa Monica att det inte är gångavstånd mellan Efterprise och Sixt...
 

GeorgZ

Medlem
Som redan besvarats - det är bara ett par hus bort, inga problem att gå. =)

Har hyrt mycket av SIXT i USA (pre-pandemi) och de har förändrats medan de växt. Från början var det nästan bara bra europeiska bilar men i takt med att antalet uthyrningsställen växt har utbudet på bilar gått åt det billigare (läs amerikanska) hållet.

Då det verkar som vi har samma smak kan jag dock ge ett lite tips - det är vanligare med "bättre" märken ju dyrare kategori du bokar. Som om det ryms inom budgeten så undvik den billigaste i klassen. Själv bokar jag allltid den första jag kan "acceptera" och sen bli uppgraderad till den jag faktiskt vill ha =) (Lite riskfyllt men har funkat varje gång hittills)
 

JAK

Medlem
Jag har bokat en bil från Sixt Miami International Airport. De rekommenderar ett "Toll pass" för 13 USD / dag. Om jag inte tar detta, kan jag då betala med kort eller kontanter de gånger jag använder en avgiftsbelagd väg?
 

JNH

Medlem
Jag har bokat en bil från Sixt Miami International Airport. De rekommenderar ett "Toll pass" för 13 USD / dag. Om jag inte tar detta, kan jag då betala med kort eller kontanter de gånger jag använder en avgiftsbelagd väg?
Min uppfattning av en enda hyra där är att du har rätt.
Avis nämnde också att OM jag kör igenom en tull utan att betala direkt så betalar Avis när de får räkning från tullen och de såklart lägger på en avgift (på okänt antal dollar) för varje tull.
Kanske uthyraren pratade om 10$ per tull, torde gå att hitta på internet.
 

ssh9721

Medlem
Jag har bokat en bil från Sixt Miami International Airport. De rekommenderar ett "Toll pass" för 13 USD / dag. Om jag inte tar detta, kan jag då betala med kort eller kontanter de gånger jag använder en avgiftsbelagd väg?
Titta här gör att få en fingervisning, dock är sidan senast uppdaterad i maj 2021, då det kan ändrats:

 

JAK

Medlem
Titta här gör att få en fingervisning, dock är sidan senast uppdaterad i maj 2021, då det kan ändrats:

Tack. Fungerar det att köpa ett Sunpass och klistra fast denna eller kommer Sixt egna transponder ändå att registrera varje toll road som jag använder? M.a.o. är det möjligt att förbigå Sixt för att spara en slant eller kommer en tilläggsräkning från Sixt i efterhand om jag nekar deras "Toll pass"?
 
Toppen