Senaste nytt

Hyrbil i Manila- En annorlunda upplevelse

Olle A

Medlem
Tänkte bara berätta att jag lämnade tillbaka bilen i morse efter 2 veckors hyra. Tog god tid på mej förstås men allt flöt som beräknat, färd till terminal 1 i tidig morgontimma, noggrann inspektion av varje möjlig repa med 3 personer involverade, pappersexercis med återinsättning av depositionen och sen inpackning i en liten Toyota med 2 personer och allt bagage för avfärd till terminal 3 som jag som sagt redan passerat på väg till terminal 1.
Smidigt och utan incidenter...... Och inte en enda ny repa på bilen ! :)
 

Olle A

Medlem
Filosofiskt tillägg från verkligheten på Honolulus flygplats:
Kom fram till Avis disk vid hyrbilsparkeringen, visade Avis Preferred, körkort, kreditkort. Fick bilnyckeln. Tid 48 sekunder.
Gick till bilen. Tid 42 sekunder. Startade, körde ut från parkeringen !
 

Johan_G

Medlem
Imponerande vilken krånglig procedur som biluthyrarna i Filippinerna lyckats utarbeta, fick någon högre tjänsteman från valfritt landsting se sådan vackert dysfunktionell byråkrati in action skulle det nog börja rycka en hel del i baugetten på denne ;) Nästa gång vi far till Filippinerna ska jag prova att köra bil där men jag ska nog hålla mig undan både hyrbilsfirmor och Manila hör jag.

För övrigt måste jag tillstå att det här med att köra bil på Filippinerna och Hawaii så här års verkar vara en strålande idé, dagsfärsk rapport från E4 lyder: +0,5°C, saltslask, det går åt mer spolarvätska än diesel. Så håll dig utomlands ett tag till ;)
 
Toppen