Senaste nytt

Hyra sommarbil +2 veckor i Göteborg

Andree_16

Medlem
Tänkte hyra en bil för +2 veckor i Göteborg i sommar, preliminärt i perioden slutet av juli till andra halvan av augusti. Hyresperioden är minst 2 veckor men kommer nog landa närmare 4-5 veckor.

Normalt hyr vi av Hertz men tänkte att det kanske finns andra uthyrare eller typer av tjänster för längre perioder. Framförallt försöker jag få ner priset men jag är inte intresserad av att tumma på kvaliteten, vi brukar välja någon av de större Volvo modellerna (senast V90CC och XC60) och jag förväntar mig en nyare modell.

Bilen ska vara hyggligt bekväm för 4 vuxna + spädbarn i babyskydd (dock ingen van eller liknande) och ska gå att köra utanför Sverige (men inom EU).

Någon som har tips på vart jag bör vända mig? Håller på att gå igenom se över de vanliga kanalerna men hittar inga erbjudanden som är lockande.
- Vart ska vi vända oss? Finns det någon tjänst utöver Hertz, Avis etc?
- Vilka stationer brukar vara billigare? Ibland ser jag att priset mellan Göteborg C. och Göteborg Landvetter kan vara väldigt olika
- Finns det någon mening att kolla städer runtomkring Göteborg? Jag har inget problem att åka någon timme för att få ner priset

EDIT: Jag är EBG om det gör någon skillnad och ser gärna att bokningen genererar lite Eurobonus poäng men det är inte prioriterat.
 
Toppen