Senaste nytt

Hyra bil i norra Italien - svindyrt nu!

Diana

Medlem
Hej!

Har ni tips på var man kan hyra bil från Linate flygplats i Milano? Just nu är priserna skyhöga, även för väldigt små bilar. Vi ska åka dit från 25 aug - 7 sep.

Har läst någon artikel att hyrbilsföretagen har ökat priserna för att kompensera för året som har gått, framförallt de allra största bolagen. Så letar efter mindre lokala bolag.

Tack!
 

igelkotten

Medlem
Hej!

Har ni tips på var man kan hyra bil från Linate flygplats i Milano? Just nu är priserna skyhöga, även för väldigt små bilar. Vi ska åka dit från 25 aug - 7 sep.

Har läst någon artikel att hyrbilsföretagen har ökat priserna för att kompensera för året som har gått, framförallt de allra största bolagen. Så letar efter mindre lokala bolag.

Tack!

Kan också bero på att varenda italienare jag känner ska semestra inrikes i år, och augusti är typ deras semestersäsong.

Lycka till! Kan vara värt att åtminstone boka en på de stora för att säkra upp ett pris - oftast är det ju avbokningsbart.
 

Palazzi

Medlem
Hej @Diana

Ni har tyvärr prickat in semestertider, i Italiens rikaste region, under ett år när fler än någonsin reser inrikes :( Däremot tyckte jag inte att priserna såg oresonliga ut hos SIXT och Budget. Hittade småbilar från 8.700SEK och aningen större från 9.500SEK. När vi talar om 13d i denna period så tror jag att det är att förvänta. Såg några mindre uthyrare ha bilar från 6.500kr, men inge bolag jag vågar gå i god för.
 

RickardG

Medlem
Hyr i exakt samma period och i samma region. Kombi med automat i 14 dagar för 14000 kr. Inte gratis, men inte ocker heller.
Väljer Locauto genom Rentalcars och utnyttjar Refunder och Amex för att få lite plåster på såren.
 

Migato

Medlem
Upplever samma sak. Slutet av juli (precis innan italienarnas semstermånad), hyra 8 dagar för en 6 pers-suv går på 22 000 kr från Roms flygplats. 2 små automatbilar går på 7000 x2 kr.
 

Nikje

Medlem
Hej!

Har ni tips på var man kan hyra bil från Linate flygplats i Milano? Just nu är priserna skyhöga, även för väldigt små bilar. Vi ska åka dit från 25 aug - 7 sep.

Har läst någon artikel att hyrbilsföretagen har ökat priserna för att kompensera för året som har gått, framförallt de allra största bolagen. Så letar efter mindre lokala bolag.

Tack!

Tipsar om Rabatt på hyrbil - Riksförbundet M Sverige där Holiday Drive verkar konkurrenskraftigt (länkas vidare men tveksamt om det är OK att publicera "rätt" länk). Nedan är från Linate på de datumen med 30-årig hyrestagare. Bara använt en gång men var inga problem då, den gången var vi sent ute och priset var nära hälften av det som de vanliga företagen erbjöd om jag minns rätt. Kan vara värt 540:-/år i medlemsavgift för M Sverige då det även ingår andra rabatter och Benify-inloggning.
upload_2021-6-18_10-29-59.png
 

Nikje

Medlem
Upplever samma sak. Slutet av juli (precis innan italienarnas semstermånad), hyra 8 dagar för en 6 pers-suv går på 22 000 kr från Roms flygplats. 2 små automatbilar går på 7000 x2 kr.
Samma tips som mitt förra inlägg. Valde FCO mellan 25/7-2/8 och fick t ex nedan. Ingen SUV men 5+2 pax, fanns även E-klass för 5257:- vilket kanske skulle toppa 2 små automatbilar, förhoppningsvis finns det fler än en.:cool:

upload_2021-6-18_10-49-34.png
 

RickardG

Medlem
Tipsar om Rabatt på hyrbil - Riksförbundet M Sverige där Holiday Drive verkar konkurrenskraftigt (länkas vidare men tveksamt om det är OK att publicera "rätt" länk). Nedan är från Linate på de datumen med 30-årig hyrestagare. Bara använt en gång men var inga problem då, den gången var vi sent ute och priset var nära hälften av det som de vanliga företagen erbjöd om jag minns rätt. Kan vara värt 540:-/år i medlemsavgift för M Sverige då det även ingår andra rabatter och Benify-inloggning.
Visa bifogad bild 118989
”Upp till” 15%, vet du om det är i undantagsfall man får så mycket rabatt? I dina två exempel ser rabatten ut att vara 15%
 
Toppen