Hyra bil för familjesemester Hertz eller Avis?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Sebastian.k, 15 Juni 2020.

1. Sebastian.k

Sebastian.k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min uppfattning är att det bör funka om man använder Ica kortet ( ej kreditkort) utan vanliga medlemskortet för just Ica förmånen och betalar med tex. Amex elite bör man få poäng den vägen dvs. Samt utökad försäkring etc.
    Utöver det är jag osäker.

Gus gillar detta.
  2. trskial

trskial Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hyr en V60 med fria mil just nu i en vecka för 5.495 kr ink moms. Hyrde V60 av samma företag i en månad med fria mil för 21.980 kr.

Sebastian.k gillar detta.
  3. Sebastian.k

Sebastian.k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Volvo xc40, 3095kr/vecka (Grupp:F)
    Volvo v60, 4130 kr/vecka (Grupp: N)
    Volvo xc60, 4230kr/vecka (Grupp:L)
    Volvo V90, 4438kr/vecka (Grupp:M)
    Volvo V90, CC, AWD, 4902kr/vecka (Grupp:V6) Prestige collection

Hertz med ica rabatten fria mil och skatter.
    dvs. standard utförandet, utan tillägg.

trskial, Berglund och Canadien gillar detta.
  4. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom det krävs en CDP kod för att få ICA rabatten och en annan CDP kod för att få bonuspoängen till Eurobonus så tror jag att de enda Eurobonuspoängen som man kan räkna med är de som man får genom Amexkortet, dvs de rent spending baserade. Någon annan kombination tror jag inte är möjlig, jag ser inte hur det skulle gå till i så fall eftersom man bara kan använda en CDP kod åt gången/per hyra.

5. Sebastian.k

Sebastian.k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack @Berglund för förtydligandet!

Berglund gillar detta.
  6. Anton Clausén

Anton Clausén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går ju dock att välja att få Eurobonuspoäng när man bokar genom att välja just SAS-EuroBonus i listan under Frequent Travellerprogram (se bifogad bild)

Bifogade filer:

7. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det valet kommer inte hjälpa dig. Om inte en godkänd CDP är inlagd blir det inga poäng.

Berglund gillar detta.
  8. Gus

Gus Medlem

Om ni hittar en bil i sommar, hyr den på direkten!! Jag skulle boka via hertz nu ikväll, men i princip alla bilar är slut. Fanns bara på skavsta kvar. Blev på Mabi i Stockholm via rentalcars.com istället, 1800 kr dyrare än vad jag hittade på Hertz imorse, och utan extra förare.

9. FrontX

FrontX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som använt förmånen "Garanterad Biltillgänglighet" på Hertz som President C-medlem?

Funkar det på samma sätt som på hotellen, dvs du är garanterad ett rum men de kan i princip sätta vilket pris de vill? Och hur funkar det i praktiken, framförallt nu när det inte finns en bil att få tag på nånstans. Är det någon stackare som blir utan bil pga man som medlem har rätt till en bil fast det är fullbokat?

Gus gillar detta.
  10. Anton Clausén

Anton Clausén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det är någon som jagar bil fortfarande och inte vill betala ockerpriser så kan jag tipsa om Europcar i Västerås(city). De har väldigt generösa priser (har själv bokat en Audi A3 el likn) för knappa 4k för 13dagars hyra.

Berglund gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!