Senaste nytt

Hyatt statusmatchar igen

johhenrik

Medlem
Ja, synd att man inte var snabbare på att matcha, gör först tänk sen...

Fick bara Platinum för HHG/iHG Plat, det är väl fair men de matchade ju vissa till Diamond så man var väl för sen på bollen, synd

Det tog länge, men idag fick e-mail om Platinum offer. Nekade med hänvisning till Hilton Diamond ifall de vill tänka om ett Diamond offert på nytt, annars struntar jag i Hyatt. Tackade ändå för möjligheten

Jag råkade posta i fel tråd tidigare inser jag. Jag svarade på deras erbjudande att jag inte direkt ville gå ner i nivå. Idag fick jag ett mail att de uppgraderat mig till Diamond.

Så, IHG RA, Hilton Diamond och Hyatt Diamond nu. Det kan bli ett bra år framöver. ;)
 

palmen

Moderator
Jag råkade posta i fel tråd tidigare inser jag. Jag svarade på deras erbjudande att jag inte direkt ville gå ner i nivå. Idag fick jag ett mail att de uppgraderat mig till Diamond.

Så, IHG RA, Hilton Diamond och Hyatt Diamond nu. Det kan bli ett bra år framöver. ;)
Låter ju bra, du har ju lite högre trumf. Till mig svarade de att de hade erbjudande till Diamond enbart en kort tid och att de nu bara matchade spg till Diamond. Onekligen inte helt sant
 

Cliff

Medlem
Försökte matcha mitt Hilton Diamond för ca 3 veckor sedan men fick till svar efter 1 vecka att de endast kunde erbjuda Hyatt Platinum.

Svarade då att jag blev mycket förvånad och besviken på hanteringen av mitt ärende då jag visste om personer som erhållit Hyatt Diamond genom statusmatch från Hilton. (Tack vare er här på forumet, nämnde självklart inte det!) Jag förklarade även min genomsnittliga "spend" per år på Hilton och hoppades att det skulle göra skillnad då den är förhållandevis hög.

Fick tyvärr följande svar efter 2 veckor:
Dear Mr. xxx,

I am sorry to hear of your frustration and disappointment with your recent Tier Match. I certainly understand and appreciate the feedback that you provided, and I have ensured your comments are documented.

As part of a limited time special offer, we are currently matching elite status with peer programs to Hyatt Gold Passport Platinum status. At this time, the only way to achieve the Hyatt Gold Passport Diamond tier is to complete the normal earning criteria or to submit Starwood Preferred Guest information showing Platinum status, as well as 20 nights with SPG in the last 12 months.

Hyatt Gold Passport does run promotions periodically that may include expedited earning for elite status. While we are not currently running a specific promotion at this time please check back with us in the future, as our promotions do change.

Happy Holidays!

Best Regards,


Svarade att jag tackade för erbjudandet om Platinum men att jag inte ansåg att Hyatt Platinum kan mäta sig med Hilton Diamond och därför vänligt men bestämt avböjer det tidigare erbjudandet.
 

MartinH

Medlem
Jag måste säga att jag haft ett helt fantastiskt år som Hyatt Diamond! Har aldrig bott på Hyatt innan denna statusmatchning, men det blev 9 stays och 35 nätter sen maj 2016. 6 Diamond Suite Upgrades. Har bränt alla poäng på 7 nätter på Kota Kinabalu (points+cash) och 6 nätter på Saipan. Fantastiskt bra värde enligt mig :)
Nu blev jag bumpad till "Explorist" i det nya programmet, motsvarar Platinum tidigare. Om jag minns rätt så var det inga speciellt bra förmåner som Platinum, men nu ser jag att som Explorist så har jag fått 4 st "Club Access Awards". Jag trodde att jag var klar med Hyatt efter det här året, men nu har jag anledning att fortsätta, för mig är frukost+lounge en riktigt bra förmån.
 

pswe

Medlem
Jag måste säga att jag haft ett helt fantastiskt år som Hyatt Diamond! Har aldrig bott på Hyatt innan denna statusmatchning, men det blev 9 stays och 35 nätter sen maj 2016. 6 Diamond Suite Upgrades. Har bränt alla poäng på 7 nätter på Kota Kinabalu (points+cash) och 6 nätter på Saipan. Fantastiskt bra värde enligt mig :)
Nu blev jag bumpad till "Explorist" i det nya programmet, motsvarar Platinum tidigare. Om jag minns rätt så var det inga speciellt bra förmåner som Platinum, men nu ser jag att som Explorist så har jag fått 4 st "Club Access Awards". Jag trodde att jag var klar med Hyatt efter det här året, men nu har jag anledning att fortsätta, för mig är frukost+lounge en riktigt bra förmån.
Har en väldigt snarlik historia. Grymt värde inte minst genom de 6 Suite Upgrades som blev använda, inklusive en på Park Hyatt i Tokyo. Och håller helt med dig, hade inga stora förväntningar på fortsatt Hyatt boende, men med de fyra loungerna + frukost så kommer det bli fortsatt samarbete.
 

RonnieK

Medlem
Jag har haft ganska många nätter på Hyatt de senaste åren men har nu rasat ner till Discoverist, vilket ger noll perks om man bortser ifrån internet som det flesta andra hotell ändå ger. Har dock en bunt poäng jag tänkt bränna på Club-rum på GH's i Asien, där jag tycker Hyatt skiner.
 

jumbooze

Medlem
Jag har haft ganska många nätter på Hyatt de senaste åren men har nu rasat ner till Discoverist, vilket ger noll perks om man bortser ifrån internet som det flesta andra hotell ändå ger. Har dock en bunt poäng jag tänkt bränna på Club-rum på GH's i Asien, där jag tycker Hyatt skiner.
Är detta en teaser om kommande reserapport? :cool:
 

staff

Medlem
Jag måste säga att jag haft ett helt fantastiskt år som Hyatt Diamond! Har aldrig bott på Hyatt innan denna statusmatchning, men det blev 9 stays och 35 nätter sen maj 2016. 6 Diamond Suite Upgrades. Har bränt alla poäng på 7 nätter på Kota Kinabalu (points+cash) och 6 nätter på Saipan. Fantastiskt bra värde enligt mig :)
Nu blev jag bumpad till "Explorist" i det nya programmet, motsvarar Platinum tidigare. Om jag minns rätt så var det inga speciellt bra förmåner som Platinum, men nu ser jag att som Explorist så har jag fått 4 st "Club Access Awards". Jag trodde att jag var klar med Hyatt efter det här året, men nu har jag anledning att fortsätta, för mig är frukost+lounge en riktigt bra förmån.
Kan bara instamma. Hyatt ar otroligt bra och jag sag till att aterkvalificera mig som Diamond (eller Globalist som det nu heter) tack vare alla fantastiska upplevelser pa deras hotell runt om i Asien.
 
Toppen