Hyatt halverar antalet nätter som krävs för status 2021

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av Glenn E, 4 Januari 2021.

1. Highbury

Highbury Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet om det finns något bra sätt att växla Amex MR via nån partner och sedan vidare till Hyatt?

2. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får man fråga vad kostnaden varit?

3. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju mest på Hyatt Place, 4 nätter på ett Hyatt Regency och 2 nätter på UrCove så cirka 650 kronor per natt.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Story Hotels viks in i Hyatts portfolio under Joie de Vivre brandet den 15 april. Alla tre hotell är kategori 1 överraskande nog. En väldigt fin sweet spot för att bränna poäng eller om man vill jaga nätter på staycations. Vem blir först att testa?

@Glenn E har du fått din gratisnatt för Brand Explorer ännu?

5. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Story i Malmö är "Coming Soon" fortfarande. Jag räknade från början med att 15 april var datumet man kunde bo där men nu får man se om det är från det datumet det går att boka

6. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej jag har tre brands nu. Andaz Shanghai gratisnatt 1 maj blir brand nummer fyra.

Jonas C gillar detta.
  7. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Använder nu 2 av mina 4 svituppgraderingsvouchrar för att bo 2 veckor i en svit på Hyatt on the Bund i Shanghai.
    Pga lite byggarbeten utanför gick det att få ett bra pris.
    Så en svit på nittonde våningen blev det med balkong mot Pudong.
    FE7110FC-0E2A-41BE-87E8-033C6437F520.jpeg 92F3F314-D4A3-47AD-81D5-D601D225CD1E.jpeg B383885C-58DB-4CF9-8A19-BBC3528D1A9D.jpeg

8. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag använder idag min kategori 1-4 gratisnatt som jag fick efter 30 nätter. Fast det var bara 15 eftersom Hyatt hade dubbla nätter kampanj. Den skulle gå ut 12 augusti.
    Jag är på Hyatt Regency Suzhou.
    Det blev en fin svituppgradering.
    Jag hade tänkt använda denna och en till voucher som också går ur i augusti i Europa men jag vill inte resa i Europa just nu så jag bränner dem här. 13 dagar kvar till resan till Göteborg via Frankfurt med LH729 i första klass :)

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fantastiskt trevlig vistelse på Park Hyatt Zanzibar, bokad med mina två frinätter för kategori 1-4. Uppgraderad till en Park King Suite på 100 kvadratmeter, separat vardagsrum, gästtoalett och arbetshörna.

Kan nog konstatera att jag har fått blodad tand för Hyatt och funderar nu på att komma upp i 60 nätter för att bli full Globalist. 4 suite upgrades, tillgång till concierge och frinatt kategori 1-7 + en kategori 1-4 natt för brand explorer. Kan även tipsa om Healthcare Friends&Family rate som ger poäng och elitenätter. Förutsätter dock att man har någon i sin närhet som jobbar inom sjukvården, även om det sällan kontrolleras vid incheckning. Lite av en utmaning när man inte har några resor planerade, varken privat eller jobb.

F8B53C6F-60D3-4E2D-99CE-FAFC90B2ABF8.jpeg B97F2ABE-4BFA-4D77-B309-4477E5492C3A.jpeg 61C70E7F-4156-4409-88E0-388C17DA282F.jpeg 48588FD5-553F-44FF-AEEE-E758D43A4EDF.jpeg 413C722E-1825-41E6-B7D6-BCA35408ED6C.jpeg FAFCE8D9-9F0D-4D04-855B-984AE1E3C946.jpeg

10. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tips är att använda poängen på Hôtel Martinez, omn man gillar Cannes, det är ett kanonhotell.

Jonas C gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!