Senaste nytt

Hyatt Diamond Suite Upgrade-tråden

RonnieK

Medlem
Checkade in på Grand Hyatt Dubai idag och blev uppgraderad ytterligare ifrån Grand Suite till Emiri Suite (som Platinum). Tackar...!
 

Magnus_K

Medlem
Checkade in på Grand Hyatt Dubai idag och blev uppgraderad ytterligare ifrån Grand Suite till Emiri Suite (som Platinum). Tackar...!
Hur är Grand Hyatt nuförtiden?
Är det renoverat?
Har inte bott där på många år.
Testade Park Hyatt Dubai förra året. Var okej men lite tråkigt poolområde.
 

staff

Medlem
Du får återkomma med rapport från PH Siem Reap. Ska vara ett mycket trevligt hotell har jag hört!
Kom hem igar fran en fantastisk vistelse pa PH Siem Reap. Hade bekraftat en Park Suite men vi blev bemotta av General Manager (Hermann Kemp) som meddelade att vi blivit uppgraderade till en Rooftop Suite, vilket i princip ar en "villa" pa taket av byggnaden med "tradgard" mellan lounge-delen och sovrumsdelen. Kan varmt rekommendera detta hotell som behandlar sina platinums mycket val. Priserna ar riktigt bra ocksa. Restaurangen The Dining Room rekommenderas.
 

staff

Medlem
Har precis avslutat en stay pa Grand Hyatt Kuala Lumpur. Hade fatt bekraftat en Grand Suite med Twin Towers view med DSU. Maste saga att det var en av de absolut basta hotellvistelserna jag upplevt. Otroligt smooth fran borjan till slut. Incheckning pa rummet, diamond amenity + 1k points, fantastisk svit, otroligt bra service i bade lounge och restauranger. Ar ni Diamonds sa maste ni bo dar om ni har vagarna forbi. Vi betalade under RM 400 per natt (med BRG), vilket ar sinnesjukt bra varde.

Bor just nu pa GH Singapore. Applicerade ingen DSU da jag hort att rumsstandarden pa lagsta svitnivan inte ar nagot speciellt. Blev dock anda uppgraderad till Grand Deluxe 2 Bedroom -- 72m2 med tva sovrum, tva toaletter och vardagsrum. Var tvungen att aka till jobbet direkt efter check-in sa far rapportera mer om hotellet senare.
 

pswe

Medlem
Nyttjade en suite upgrade nyligen på Park Hyatt i Tokyo. Har ni möjligheten så är det ett synnerligen trevligt alternativ. En flärdfull lyx i lugn internationell stil, men med tydliga japanska drag. Vi njöt i fulla drag av både rum, service och restaurangerna.
 

staff

Medlem
Nyttjade en suite upgrade nyligen på Park Hyatt i Tokyo. Har ni möjligheten så är det ett synnerligen trevligt alternativ. En flärdfull lyx i lugn internationell stil, men med tydliga japanska drag. Vi njöt i fulla drag av både rum, service och restaurangerna.
Snyggt! PH Tokyo ar definitivt dromnyttjande av DSU.

Ang. Grand Hyatt Singapore i min tidigare post sa maste jag saga att det ar ett ganska mediokert Hyatt jamfort med de andra jag har bott pa, trots uppgraderingen till "sviten" med tva sovrum. Ska nog papekas att detta ar ett fenomen for Singapore i stort och inte for GH specifikt. Hoga priser, hotel i behov av renovering och ganska medioker och distra service. Singapore style. Laget ar dock ganska bra pa Scotts Rd nara Orchard, och bra mycket battre an stendoda Marina dar manga av de 5-stjarniga hotellen (Mandarin Oriental, Ritz Carlton, Conrad etc.) ligger. Hur lockande det an ar att bo pa nagon av kedjorna man samlar poang hos, sa skulle jag anda rekommendera att bo pa ett boutique hotel i Singapore. En mycket battre upplevelse.

Applicerade nyss min forsta 2016/17-DSU for 6 natter pa Hyatt Regency Tsim Sha Tsui i Hong Kong. Har aven ytterligare en stay inbokad pa GH Kuala Lumpur i slutet av juni. Forsoker na 15 natter (ligger just nu pa 12) innan 30 juni i Hyatts "Stay More Play More"-promotion vilket skulle innebara totalt 30,000 bonus points utover poangen man tjanar for hotellnatterna.
 
Toppen