Senaste nytt

Hyatt Diamond Suite Upgrade-tråden

Henrik_B

Medlem
Fick nyss en DSU applicerad (ett tips ar att PMa "Gold Passport Concierge" pa Flyertalk.com) pa en 3-nattersbokning i en Park Suite pa Park Hyatt Siem Reap i slutet av mars. Har nu anvant 3 av mina 4 DSUs. En kvar innan tiden gar ut i slutet av feb!
Mycket bra tips. Tack! Kontaktade dem via FT och de återkom direkt. Mycket smidigare än att ringa.

BTW, Nya DSU som kommer 1/3 kommer enbart att gälla för både användande och stay innan 28/2 2017.

Kan vara värt att notera.
 

staff

Medlem
Bodde pa Grand Hyatt Bangkok i helgen dar en DSU hade applicerats. Hade enligt bekraftelsen en Grand Suite, men fick en Grand Executive Suite istallet samt en flaska champagne pa rummet trots att jag valde 1,000 poang istallet for "Diamond amenity". Poangen har kommit in pa kontot sa det ar bara att tacka och ta emot for skumpan.

Bodde aven pa Peninsula Bangkok i forra veckan och totalupplevelsen pa Grand Hyatt var definitivt battre med tanke pa sviten. Grand Hyatt nar inte upp i samma niva som Pen nar det galler frukost dock. Mitt "stammishotell" Conrad ar dock helt klart ett par nivaer under bade Grand Hyatt Erawan och Peninsula. Gar inte riktigt att jamfora faktiskt. Om priset tillater kommer jag bo pa GH i fortsattningen i Bangkok nar jag inte ar har pa jobbresa.

Slutsats, for alla nyblivna Diamonds kan jag varmt rekommendera GH Erawan med DSU. Fantastiskt hotell.
 

HON-II

Medlem
Håller med. Det går inte att jämföra Grand Hyatt BKK med Conrad BKK. Det kommer inom några månader en Park Hyatt till Bangkok (som kommer att ligga i närheten av Grand Hyatt). Jag skulle inte bli förvånad om Hyatt gör sig av med Erawan hotellet, då det börjar att bli lite slitet (precis som Four Seasons gjorde med intilliggande hotell). Här följer några bilder från en av Grand Hyatts sviter med utsikt över galoppbanan (tagna för några veckor sedan).

IMG_9590.jpg
Vardagsrum med intilliggande sovrum

IMG_9582.jpg
Utsikt över galoppbanan

IMG_9579.jpg

IMG_9589.jpg
 

staff

Medlem
Håller med. Det går inte att jämföra Grand Hyatt BKK med Conrad BKK. Det kommer inom några månader en Park Hyatt till Bangkok (som kommer att ligga i närheten av Grand Hyatt). Jag skulle inte bli förvånad om Hyatt gör sig av med Erawan hotellet, då det börjar att bli lite slitet (precis som Four Seasons gjorde med intilliggande hotell). Här följer några bilder från en av Grand Hyatts sviter med utsikt över galoppbanan (tagna för några veckor sedan).
Ser ut som du hade Premier Suite med "dubbeldorr" -- nivan ovanfor Grand Exec Suite. Snyggt!

Pa tal om Four Seasons. Anantara driver hotellet i den byggnaden nu. Har du nagon koll pa hur standarden ar efter skiftet?

Ang. Park Hyatt sa ska det bli intressant att se var de kommer lagga sig prismassigt. Sag pa deras FB att de tyvarr inte ska oppna forran Q4.
 

HON-II

Medlem
Vet inte hur f.d. Four Seasons är nu när Anantara har tagit över. Four Seasons hade en OK och rätt så känd italiensk restaurang. Jag vet inte ens om den finns kvar under den nya regin. Precis intill ligger St. Regis - mycket flådigt och mycket bling, bling. St. regis har jättefina och komfortabla sviter med fin vy över galoppbanan. Deras italienska restaurang ("Jojo") är mycket bra. Därtill ligger en filial till London-restaurangen Zuma i samma hus. Jag kan bara rekommendera St. Regis - det är några snäpp bättre än Grand Hyatt.
 

Gus

Medlem
Jag har använt DSU på Hyatt Regency Boston samt Grand Hyatt Doha. Båda var toppen! Eftersom jag var Diamond kunde jag i Boston välja fritt från deras à la carte frukost, valet hamnade på en lobster egg Benedict. Såå god!! Bifogar en bild från utsikten från vår balkong i Boston.

Grand Hyatt Doha var en av våra bästa hotellupplevelser någonsin tack vare loungen. Den var topp notch!! :) Dock blev det lite tjafs med hotellet eftersom det på deras hemsida står att man ska få enkel väg transport med bil om man bokar sviten. Men hotellet menade att detta inte gällde om man använde en voucher, något som jag tyckte var konstigt eftersom det inte stod någonstans. Det löste sig till slut i alla fall!
 

Attachments

  • boston.jpg
    boston.jpg
    65 KB · Visningar: 209

pswe

Medlem
Jag var en av de lyckliga som fick igenom Diamond matchning under hösten. Fick i samband med det 4 DSU. Pratade med Hyatt för att dubbelkolla om mina fungerar på annat sätt då jag inte fått Diamond på vanlig sätt. Svaret blev att det kommer fyra nya imorgon då jag har kortet hela vägen fram till våren 2017. :) Så matchningen var ännu mer generös än jag vågat hoppas! För de två som ännu inte är använda blir det till att försöka boka något under dagen idag.
 

Goldfinger

Medlem
Håller med. Det går inte att jämföra Grand Hyatt BKK med Conrad BKK. Det kommer inom några månader en Park Hyatt till Bangkok (som kommer att ligga i närheten av Grand Hyatt). Jag skulle inte bli förvånad om Hyatt gör sig av med Erawan hotellet, då det börjar att bli lite slitet (precis som Four Seasons gjorde med intilliggande hotell). Här följer några bilder från en av Grand Hyatts sviter med utsikt över galoppbanan (tagna för några veckor sedan).

Visa bifogad bild 47669
Vardagsrum med intilliggande sovrum

Visa bifogad bild 47670
Utsikt över galoppbanan

Visa bifogad bild 47671

Visa bifogad bild 47673
Jag paratade just med Hotellchefen Adam Zilber i loungen här ikväll, och de lär inte sälja Erawan som du skriver att du tror, det är ett av Hyatts mest lönsamma hotell i Asien...
Alla rum på GH Erawan har totalrenoverats de senaste 3 åren, vet ej när du bodde där senast, men sviterna renoverades klart under 2015.
Nu i höstas/vintras gjorde man ytterligare renovering med nytt trädeck i poolområdet, nytt service koncept etc... Det är snarare så att man växlar upp ytterligare ett snäpp i service och kvalitet mot tidigare...
 
Toppen