Senaste nytt

Hva er skandinavias beste fordelsprogramm ?

Hva er skandinavias beste fordelsprogramm på hotell ?

  • Nordic Choice Club

    Votes: 0 0,0%
  • Scandic Friends

    Votes: 5 71,4%
  • Best Western Rewards

    Votes: 0 0,0%
  • Thon Discovery

    Votes: 0 0,0%
  • Elite Hotels

    Votes: 2 28,6%

  • Total voters
    7
  • Poll closed .
Jeg har i lang tid synes at Nordic Choice (NCC) har hatt det beste fordelsprogrammet i Skandinavia.

Mitt reisemønster er ca 50/50 norden og europa/USA og bor rundt 80 netter/år på hotell. Har HH Diamond og BW Diamond.

I tillegg har joeg hos Nordic Choice Gold status. Etter det seneste endringen hos Nordic Choice er jeg ikke sikker lenger at de er best lenger.

Om en tenker seg at en ønsker en bonusnatt i feks Bergen så koster en det 25000/natt (forutsetter å bo i sentrum). Om en tenker at en i snitt betaler kr 1250/natt så gir det 1250 x 1,3 = 1625 poeng. Det betyr at en bonusnatt krever 25000/1625 = 15 overnattinger for en bonusnatt i Bergen. Gjør en samme regnestykke for Trondheim så blir det 20000/1625 = 12 overnattinger.

Gjør en samme regnestykke for Scandic Friends for 3rd Floor som er samme status som Nordic Choice Gold så blir det for Bergen 25000/2500 = 10 overnattinger for en bonusnatt. For Trondheim blir det også 10 overnattinger (Scandic Solsiden).

Min konklusjon er nå at Scandic Friends har et bedre fordelsprogramm enn Nordic Choice. Hotellene er vel også ganske sammenlignbare, alt fra temmelig dårlige til ganske bra. Status gjenkjennelse hos de enkelte hoteller varierer også mye. Noen gir oppgraderinger, mens andre ignorerer status helt konsekvent. (Samme gjaldt også de fire årene jeg hadde Platinum status hos Nordic Choice).

Dog er Scandic på et punkt gjennomgående bedre enn Choice og det gjelder frokosten.

Jeg kommer ihvertfall til å skifte over fra Nordic Choice til Scandic Friends.

Andre synspunkter på hva som er beste fordelsprogramm i skandinavia?
 
Toppen