Senaste nytt

Hur utnyttjar man bäst spend på 500 000 kr?

ett alternativ är väl å lägga spend på Diners när så går, men ändå med marginal för att du klarar 300K spend på Amex. Då får du ju 20 poäng per 100 SEK, men "bara" två 2-4-1..
 

Bo Lindberg

Ny medlem
Är helt nyinvigd på BC - läst olika inlägg i Forum. Ändå undrar jag hur jag bäst ska utnyttja mina dryga 600000 poäng i Amex (gold)? Det råder både konkurrens och samarbete mellan Amex och SAS. Amex och SAS har båda Eurobonus. Tacksam för råd/tips!
 

jumbooze

Medlem
Är helt nyinvigd på BC - läst olika inlägg i Forum. Ändå undrar jag hur jag bäst ska utnyttja mina dryga 600000 poäng i Amex (gold)? Det råder både konkurrens och samarbete mellan Amex och SAS. Amex och SAS har båda Eurobonus. Tacksam för råd/tips!
Välkommen @Bo Lindberg
Förutom dina "AmexPoäng" har du miles/poäng någon annanstans på Hotell eller flygprogram?
 

jumbooze

Medlem
Tack för välkomnandet! Nej, jag har inga övriga samlade poäng.
Då för att kunna guidad dig bättre så skulle man behöva veta lite om hur / var du reser och vad du vill ha ut av dina poäng?

Ibland finns det överförings bonus som t.ex. 25% extra när man överför till British Airways har jag sett.
Om du planerar en resa till USA så kan lite Avios vara väldigt användbara för inrikesflyg i USA t.ex. då skatterna är låga...
Men som sagt, det känns som du behöver få fram ett syfte.

Det finns många tips här så sätt dig några timmar och sök & läs
 

Najk

Medlem
Är helt nyinvigd på BC - läst olika inlägg i Forum. Ändå undrar jag hur jag bäst ska utnyttja mina dryga 600000 poäng i Amex (gold)? Det råder både konkurrens och samarbete mellan Amex och SAS. Amex och SAS har båda Eurobonus. Tacksam för råd/tips!

Jag satt i samma sits när jag gick över till SAS Amex.
Amex har ganska många olika möjligheter att föra över poäng, dock är ju ingen speciellt lönsam. Fundera istället på vad som ger dig ett stort värde och satsa på det. För mig blev det Scandic poäng då jag hade behov att bo där ett par nätter. Ska du börja samla Eurobonus så kan det ju vara lämpligt att föra över poängen dit och få en bra start.

Men som sagt, utgå från dina behov.
 

Bo Lindberg

Ny medlem
Tack för tips och råd. Det är ju möjligt att splitta de insamlade Amex poängen och kanske därigm få en hyfsad/bra mix.
Är också påväg in i Coop Medmera mer / Betalo. Synd jag inte visste om dessa möjligheter tidigare - men bättre sent....
 
Toppen