Senaste nytt

Hur undviker jag att bli rånad av United?

eQGo

Medlem
Använder jag bokningsreferensen på united.com så säger de såhär:
Thank you for choosing United Airlines. Your purchase is confirmed. You will be promptly notified once the internal processing of your reservation has been finalized so that you can request additional receipts, export to Microsoft Outlook, refund or change your flight, view/change seats, check-in, or email or print your itinerary.

Jag antar att allt är OK trots att jag ännu inte fått bekräftelsen?
 

Dr. Miles

Expert
Använder jag bokningsreferensen på united.com så säger de såhär:
Thank you for choosing United Airlines. Your purchase is confirmed. You will be promptly notified once the internal processing of your reservation has been finalized so that you can request additional receipts, export to Microsoft Outlook, refund or change your flight, view/change seats, check-in, or email or print your itinerary.

Jag antar att allt är OK trots att jag ännu inte fått bekräftelsen?
Det blir OK när du har fått biljettnummer (som börjar med 016-). Annars är köpet inte genomfört.
 

Johan_G

Medlem
Amexkort går att använda även om kortinnehavaren är registrerad på svensk adress, dock måste man manuellt uppge adress och då spårar det ur om man inte uppger amerikansk adress. I september förra året köpte jag biljetter i P-klass ORD-HNL, skulle ha kostat ca. 60.000 SEK för 2 pers men det blev ca. 3.000 USD med amerikansk IP och amerikansk adress. Strax efter gjordes förvisso en prisjustering så att SEK-priset blev likvärdigt med USD-priset men jag fick ju vara nöjd med mitt fulande i några dagar i alla fall :)

Har även noterat att Uniteds hemsida ibland verkar placera amerikaner och européer i olika bokningsklasser när man söker intraeuropeiska resor via United, kan kanske vara användbart ur poängmaximeringssynpunkt.
 

eQGo

Medlem
Det blir OK när du har fått biljettnummer (som börjar med 016-). Annars är köpet inte genomfört.

Läskigt, det har snart gått 24 timmar utan att jag hört från dem. Går jag på deras hemsida kan jag fortfarande se reservationen.
Hur länge kan man tänkas behöva vänta?
 

JLE

Medlem
När jag har bokat med United (och Continental) så är det inte alltid som mailet har kommit med biljettnumret... Utan jag har fått logga in i bokningen och hitta den där.
 

eQGo

Medlem
När jag har bokat med United (och Continental) så är det inte alltid som mailet har kommit med biljettnumret... Utan jag har fått logga in i bokningen och hitta den där.

Tveksamt om det är så i mitt fall. När jag loggar in på bokningen så hittar jag inget biljettnummer utan ser flygdetaljerna och texten " Your purchase is confirmed. You will be promptly notified once the internal processing of your reservation has been finalized so that you can...." o_O
 

eQGo

Medlem
För mig tog det någon timme innan jag fick bekräftelsen. Ring eller maila United och kolla varför det dröjer.
Jag ringde United här i Shanghai. Tjejen jag pratade med skyllde på systemet som ska utfärda biljetten. Hon bad mig vänta ytterligare 24 timmar och sedan ringa dem igen om jag inte fått e-ticketnummer. Börjar bli rädd att jag inte får min biljett samtidigt som tiden för att hitta bra alternativ blir mindre och mindre...
 

AABack2ARN

Medlem
Det där med POS är ett himla otyg! Känns som om det som oftast medför att priserna blir avsevärt högre - väldigt sällan tvärtom :(
 
Toppen