Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Bamse35, 15 Januari 2021.

1. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med om att det är intressant! :) Blir ju ett annat perspektiv på de hundratals inlägg också som handlar om "turister i fasttrack som inte vet hur man ska bete sig" om vi inte ens är överens här :D

sbbn017, Karlssonskan, hco och 3 andra gillar detta.
  2. IPC_Mataveri

IPC_Mataveri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Transportstyrelsen sida:
    Säkerhet - Transportstyrelsen

Kan man läsa följande:
    ta upp bärbara datorer och annan större elektronisk utrustning ur väskan.

Därefter går du genom en metalldetektorbåge som reagerar för olika typer av metallföremål. Ta gärna av dig nycklar, mobiltelefon, mynt, bälten med mycket metall innan du går igenom bågen. Dessa föremål placerar du på bandet tillsammans med kabinbagaget

3. Håkan Hansson

Håkan Hansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt konstigt formulerad text som är direkt missvisande. "Ta gärna av dig..."? Har glömt nycklar och mynt i fickorna flera gånger med följden att ha stoppat upp kön, trots att jag är van.

4. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här. Aldrig i ngn låda, alltid i väska/kavaj. Endast dator/platta i lådan.

hco, wayfarer och apknug gillar detta.
  5. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här (alternativt i en ficka i ryggsäck). På utländsk flygplatser förekommer det att instruktionen uttryckligen är att läsplattor eller större är det som ska tas ur.

hco gillar detta.
  6. WarrenBuffett

WarrenBuffett Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    for what its worth, tog mig precis igenom security på T4. Jag skulle nog uppskatta kön till lite mer (kanske 20-30 min istället för 10 som hemsidan visar).

inte en enda i kö till fasttrack dock, så 99kr för ryanairs FT var ändå ett kap :)

John Rosenbaum och Johan Gott gillar detta.
  7. BonusFrogman

BonusFrogman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man slår på det konservativa läget så visar det 50 min, dvs över 45 min för T4. :)

John Rosenbaum och WarrenBuffett gillar detta.
  8. WarrenBuffett

WarrenBuffett Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt! Den switchen missade jag. Isåfall tycker jag nog spontant att 50 min lät lite mycket, men kan nog stämma OK. Kände mig som en kung när jag gled förbi i FT, sen kom jag på att jag trots allt flyger Ryanair… kom ner på jorden igen

Karlssonskan, Dbodenfo, airac och 9 andra gillar detta.
  9. Kai Groundstroem

Kai Groundstroem Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns säkert många här som har koll på Airport Security - Queue Times
    Vore därför mkt uppskattat om ngn kan tolka vad som menas med Terminal 5B och 5CB Lower, 5CB Upper, 5 Pier F Level 2 och 5 Pier F East? Jag känner bara till dem som 5D och 5F. Någon som också vet om de har styrt upp köerna så man kan komma fram till fast track kön utan att först tränga sig förbi flera hundra som står i vanliga kön?

10. Hachans

Hachans Medlem

Nu gissar jag.

Men Pier F är alla olika transit security. Det kan du nästan se på väntetiderna som är noll minuter nästan hela tiden. Terminal 5 CB Upper/lower är säkerhetskontrollen borta vid SAS eftersom den har två våningar (upper/lower), och terminal 5B är den andra borta vid Sky City.

Kai Groundstroem gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!