Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Bamse35, 15 Januari 2021.

1. TasselT

TasselT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, man kan ju tycka att det borde vara enkelt att få till ett sådant arrangemang, t ex att hyra in lämplig personal från något bemanningsföretag.
    Frågan är ju då vem som ska betala kalaset i så fall, för det lär ju kosta en bra slant per månad om man ska ha 15-20 st värdar som är det som behövs för att bemanna de 2 säkerhetskontrollerna i T5 i princip dygnet runt.

/ TT

2. Hachans

Hachans Medlem

Det är inte intressant med ett sådant system, därför att flygplatser som de ser ut nu, inte vill att folk ska gå igenom så nära sin avgång som möjligt. De vill de ska komma tidigt, spendera pengar, äta på restauranger osv.

3. NotRyan

NotRyan Medlem

På Malaga Costa del Sol kommer man inte genom security tidigare än fyra timmar innan flygets avgång!

AABack2ARN gillar detta.
  4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amsterdam släpper inte in folk i terminalen om det inte är mindre än 4 timmar till avgång.

Tommy och 011430121 gillar detta.
  5. IT-snubben

IT-snubben Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger ofta från Malaga och 4 timmar på den flygplatsen är en evighet.

Jag kommer oftast till den flygplatsen 1.5 -- 2 timmar före och det är för tidigt. Säkerhetskontrollen avklaras snabbt och sedan är det tråkig väntan som gäller.

Otroligt hur olika det kan vara mellan flygplatser...

6. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har samma senare i juli, flyger 07:50 med SAS till LHR för att flyga en connecting flight 3h senare till HKG. Den flighten kan jag inte missa, då det kopplar till karantänshotell osv i HKG. Jag tänkte att då flighten är så tidigt, om jag är där 05:50 för check-in så måste väl de räcka? Kan ju inte byggas upp så sjuka köer innan 6 på morgonen eller? Nu är det ju långt kvar tills jag ska flyga så kanske är situationen bättre vid det laget också..

7. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag inte koll på det senaste kaoset, men det är väl främst på morgonen som det brukar vara kö? Många avgångar tätt i tid.

011430121 och Berglund gillar detta.
  8. ramo

ramo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, undrar också angående köer tidig morgon, om flyget går 06.00, ska man vara där minst 3h innan (har Platinum fast track och reser I klass).

9. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Suck..

10. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag delar den uppfattningen. Stora köer just till flygen som avgår ~ 06-08 snåret.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!