Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

toer00

Medlem
Idag 23/12 kl 0500 långa köer till SAS economy, knappaste någon i business kön. 5 min kö i Fastrack, 11 min i den vanliga.

0cbf92ea29a6430948f4c20b721dbdc9.jpg


0d96bae5b3b4d24b5993a5211a8134c6.jpg


2ab606cc6bb717bd8739cbb6c2b35003.jpg


2de8750b9bfdcddcff0f482a08c7b2eb.jpg
 

GOTATH

Medlem
Datapunkt 23 dec ca 0950. Tv4 var här och filmade. Långa köer till Turkish, Thai, Norwegian och SAS USA. Ingen kö till automater eller i self bag drop. Normal kö till vanliga SAS incheckning och ganska mycket folk i rörelse. Ingen kö i fast track.

Pratade med en SAS-anställd som blivit inkallad från HQ att hjälpa till. Lugnt idag men var mycket i helgen som var enligt honom.
 
Inga problem att idag checka in i SAS diskarna för en resa med Lufthansa imorgon till USA.
Personen framför mig hörde jag också skulle åka Lufthansa men blev ombedd att gå till automaterna till vänster om fållorna in till SAS bag-drop/incheckning. Jag var på väg att bli det också men när jag visade Diamond kortet i appen så var det fritt fram.

Tror det inte tog mer än 15-20 minuter från att jag kom med Arlanda express , kontroll av test/vaccin papper , lämna väskan och nu sitter jag i rummet på Clarion , gött är väl det minsta man kan säga !
 

Piffsan

Medlem
Säkert en dummy-fråga för de flesta av er men kan man checka in (SAS) kvällen innan avresa för att sedan gå genom security för att äta middag på Pontus, gå ut igen (sova på Radisson Terminal htl) och sedan på morgonen passera security igen?
 

Senator

Moderator
Säkert en dummy-fråga för de flesta av er men kan man checka in (SAS) kvällen innan avresa för att sedan gå genom security för att äta middag på Pontus, gå ut igen (sova på Radisson Terminal htl) och sedan på morgonen passera security igen?
Nej på både Pontus-frågan och eftersom terminalen är väl stängt (tror jag) över natten så kommer du inte till min vetskap kunna skanna in dig med boardingkortet kvällen innan. Pontus kräver avresa samma dag till min vetskap.
 
Säkert en dummy-fråga för de flesta av er men kan man checka in (SAS) kvällen innan avresa för att sedan gå genom security för att äta middag på Pontus, gå ut igen (sova på Radisson Terminal htl) och sedan på morgonen passera security igen?
Generellt (med reservation för ev. förändringar) så kan du gå igenom security och använda lounge dagen innan om ditt flyg är schemalagt innan kl. 05:00 dagen efter. Om flyget avgår efter kl 05:00 så får du vänta tills efter midnatt.
 
Två frågor: Är det separat business incheckning eller måste man stå i långa kön innan den delas? Sen flyger vi Lufthansa business, har dom egen checkin desk? Brukar normalt checka in på SAS deskarna…. Vi ska försöka ta oss till Mexico den 30 dec via MUN och YYZ.
 
Toppen