Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

mha321

Medlem
Swedavia visar kötiderna till T4 på sin hemsida sedan några dagar.
Sedan i torsdags kör Alanda Express samtliga turer till T5.
Börjar det återgå till det normala på Arlanda?
Semestrarna börjar ta slut. Och utresorna borde rimligt minska ordentligt ungefär 1 vecka innan. Snart är det skolstart...

Man kan nog åtminstone hoppas att det närmar sig ett normalläge. Och hoppas bara att det inte handlar om ett klassiskt "det nya normala".
 

AABack2ARN

Medlem
Skall man tro arlanda.se överstiger köerna till säkerhetskontrollerna vid T5D såväl som T5F 45 minuter nu klockan 16:45. Till T4 är det 1 minut. Det intressant är dock att det känns som om antalet avgångar inte är abnormt de kommande timmarna. Inga stora plan till Mellanöstern eller USA utan mest plan ut i Europa. Personalbrist? Eller bara många helt fulla plan?
 

DavveP

Medlem
Hej, fick sms från swiss om incheckning kvällen innan mellan 16-18. Är det fortfarande kontroll eller kan jag komma in för incheckning?
 
I fredags morse åkte jag med 07.05 flyget ner till CPH. Försov mig hemma (söder om stan) och ankom till T5 06.25. Slängde mig ”fult” framför dom andra 6-7 personerna som skulle checka in sina väskor och jag förklarade att mitt flyg går om 34 min och jag måste få iväg min väska i incheckningen absolut senast 30 min innan. Ja sa folket (vad ska dom säga i deras läge lixom? - min flight går om 2 timmar går ju inte riktigt hem i denna situation

vips så vart det klart, väska iväg, den ta en sväng hos grabbarnaS. Fick åka via special incheckning och mot fast track… Phuu det gick juee
 

Tomas E

Medlem
Är ”spärren” för att komma in till T5 officiellt borta nu när semester-högsäsongen är över? Ingen koll 0620 idag, och jag lade inte märke till några spärrband.

Ingen kö till SAS bag drop och några minuters kö i T5F fast track (mer kö i T5D slow track än T5F, verkar vara det vanliga numera). Denna morgon kändes tidsåtgången på ARN pre-pandemisk och det var nog onödigt att vara här 1,5 h innan när man har priority och fast track. Nästa gång jag drabbas av morgonflyg blir det nog lite längre sovmorgon, som jag värderar mycket högre än en halvtimme extra i en lounge den här tiden på dagen.
 

igelkotten

Medlem
Är ”spärren” för att komma in till T5 officiellt borta nu när semester-högsäsongen är över? Ingen koll 0620 idag, och jag lade inte märke till några spärrband.

Ingen kö till SAS bag drop och några minuters kö i T5F fast track (mer kö i T5D slow track än T5F, verkar vara det vanliga numera). Denna morgon kändes tidsåtgången på ARN pre-pandemisk och det var nog onödigt att vara här 1,5 h innan när man har priority och fast track. Nästa gång jag drabbas av morgonflyg blir det nog lite längre sovmorgon, som jag värderar mycket högre än en halvtimme extra i en lounge den här tiden på dagen.

De flesta (alla) spärrvakterna såg ut som tonåringar, så nu när sommarlovet är över är de väl tillbaka i skolan :D
 
Toppen