Senaste nytt

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

  • Arlanda Express

    Votes: 31 32,0%
  • SJ-tåg

    Votes: 4 4,1%
  • Upptåget

    Votes: 4 4,1%
  • Flygbussarna

    Votes: 8 8,2%
  • Swebus

    Votes: 4 4,1%
  • SL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • UL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • SuperShuttle

    Votes: 0 0,0%
  • Taxi

    Votes: 18 18,6%
  • Egen bil

    Votes: 20 20,6%
  • Jag har privatchaufför :)

    Votes: 6 6,2%

  • Total voters
    97
  • Poll closed .

Resenären

Medlem
Blir alltid taxi eller privat bil, där jag bor stannar inte flygbussarna och finns inga vettiga SL kommunikationer (max ett byte). Skulle gärna åka kollektivt, men vad gör man.
Samma här! Är man borta ett dygn är det billigare med egen bil och parkering på ARN. Är det längre blir parkeringskostnaden, inomhus, högre än taxi tor.
 
Jag tar oftast egen bil och parkerar på Flygets Långtidsparkering för att maxa EB poäng. :) Om jag reser med en kollega så oftast vi delar taxi eller bil...
 

minatoku

Medlem
"Pappa hämtar" får väl klassas som privatchaufför antar jag? :)
Brukade ta Arlanda Express innan jag flyttade utomlands, men då var man yngre och fick ungdomsrabatt.
 

Ubbe

Medlem
HeHe. På en site som denna så saknar jag alternativet flyg. De gånger jag passerar Arlanda så är det oftast flyg både dit och därifrån...
 

forastero

Medlem
Blandat, men de senaste gångerna har det oftast blivit Flygbussarna. Tar Arlanda Express de gånger det känns värt det, och i morse testade jag Swebus. Oftast kollar jag vad som passar bäst med tider och priser och väljer utifrån det.
 

Jacob

Medlem
Så är omröstningen avslutad och vi kan sammanfatta resultatet med att de i särklass vanligaste sätten att ta sig till Arlanda flygplats är med Arlanda Express, taxi eller egen bil.

De bekvämaste och snabbaste (men dyraste) transportmedlem ligger alltså i topp, men kanske inte så förvånande trots allt då många på sidan reser frekvent och förmodligen värderar tid och flexibilitet.
 

Jonas C

Medlem
Reser jag från Stockholm brukar det oftast bli SL, dels för att AEX och Flygbussarna är sjukt överprisade, samt att tidsbesparingen bara blir försumbar då jag reser från Älvsjö. Stockholms Central är inte den mest civiliserade bytesplatsen på planeten.

Reser jag från Västerås blir det enbart Swebus då de garanterat tar mig till Arlanda i tid. Stor varning för SJ säger jag bara!
 
Toppen