Senaste nytt

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

  • Arlanda Express

    Votes: 31 32,0%
  • SJ-tåg

    Votes: 4 4,1%
  • Upptåget

    Votes: 4 4,1%
  • Flygbussarna

    Votes: 8 8,2%
  • Swebus

    Votes: 4 4,1%
  • SL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • UL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • SuperShuttle

    Votes: 0 0,0%
  • Taxi

    Votes: 18 18,6%
  • Egen bil

    Votes: 20 20,6%
  • Jag har privatchaufför :)

    Votes: 6 6,2%

  • Total voters
    97
  • Poll closed .
bor exact 7 min från arn och har privat chaffis :)
i väldigt få fall blire taxi men taxi tokholm har fast taxa på 200 rixdaler från mitt hem till arn.
 

erhel

Medlem
Så länge jag är tillräckligt ung för ungdomsbiljetter kommer det att fortsätta vara Arlanda Express! Sen att det tar 15 minuter att från dörr till tåg med promenad gör inte saken sämre!
 

India Alpha

Medlem
Tyvärr oftast Arlanda express. Inte mitt favoritbolag, och deras position är tyvärr cementerad. Ingen politiker vågar väl lyfta på den förhandlingen?
 

J.Myller

Medlem
Reser från Uppsalahållet och nyttjar oftast UL buss 801 från Uppsala. Händer även att jag reser dit med bil eller Upptåget.
Ska jag till/från Stockholm så tar jag Flygbussarna.
 

lnixon

Medlem
Jag bor ju i Linköping, så de gånger jag flyger från Arlanda är det nästan alltid tåg som är smidigast, och det brukar innebära Arlanda Express (på codeshare med SJ) sista biten. Lite ont om direkttåg, tyvärr.

(En gång i tiden brukade jag flyga, men nu är det ju rätt många år sedan förbindelsen med Direktflyg försvann. Jetstream 31 - då märker man att man flyger...)
 

Patrik

Medlem
Blir alltid taxi eller privat bil, där jag bor stannar inte flygbussarna och finns inga vettiga SL kommunikationer (max ett byte). Skulle gärna åka kollektivt, men vad gör man.
 

Stockholm

Medlem
Tar egen bil om jag är borta max en natt!
Blir jag borta fler nätter blir det oftast en combo Taxi + ARN Exp eftersom jag bor på södra sidan...
 

Unicornone

Medlem
Det blir bil-fötter-tåg-AE, Skulle kanske åka bil hela vägen men Arlanda ligger ju inte roligt till när man kommer söderifrån...
 

Agö

Medlem
Vid privata resor i princip alltid Arlanda Express om det inte är oskäligt tidigt eller sent. I tjänsten allt som oftast taxi och då Taxi Stockholm. Bussen var ett bra tag sedan nu.

Bekvämligheten på Arlanda Express går enligt min mening inte att underskatta. Åkte nu i julhelgen och passade på att utnyttja "Tomtepriser". Blev faktiskt - osvenskt nog - tillfrågad av flera andra om att dela kostnaden (två för en).
 
Toppen