Senaste nytt

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

Hur tar du dig oftast till/från Arlanda?

  • Arlanda Express

    Votes: 31 32,0%
  • SJ-tåg

    Votes: 4 4,1%
  • Upptåget

    Votes: 4 4,1%
  • Flygbussarna

    Votes: 8 8,2%
  • Swebus

    Votes: 4 4,1%
  • SL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • UL-buss

    Votes: 1 1,0%
  • SuperShuttle

    Votes: 0 0,0%
  • Taxi

    Votes: 18 18,6%
  • Egen bil

    Votes: 20 20,6%
  • Jag har privatchaufför :)

    Votes: 6 6,2%

  • Total voters
    97
  • Poll closed .

Bern

Medlem
Kliver jag av på ARN brukar det handla om att besöka släkt i Uppsala. Har alltid fått skjuts tidigare men tänkte testa Upptåget nästa gång, kan knappast ta mycket längre tid än bil (om man inte helt feltajmar avgången). Till och från GOT tar jag flygbussen.
 

PYRZ

Medlem
Bor söder om söder så det blir svårt att ta Arlanda Express, även om jag gillar Arlanda Express. Är det privatresa tar jag egen bil eller får skjuts. Är det tjänsteresa så blir det taxi 99% av fallen och då med Taxi Stockholm. Mest för att det är snabbaste och bekvämaste sättet att ta sig dit.
 
Om det är riktigt tidigt tar jag en taxi ut. Men för att försöka tänka på miljön använder jag mig utav SL till Väsby och därifrån Upptåget till ARN C
 

majer

Medlem
Eftersom jag mestadels flyger long-haul blir det taxi av bekvämlighet- och trötthetsskäl. Dessutom är jag ofta borta långa perioder, 2-3 månader, att parkera en bil på långtid är inte att tänka på då.
 

agehall

Medlem
Jag åker nästan uteslutande taxi till/från ARN. Jag bor ute i västerort och därför är det en rätt stor omväg att åka in till stan eller ens bromma för att ta andra färdmedel, framförallt när man ska med ett flyg före kl 7... Då och då händer det att jag får lift med min fru, men det är inte speciellt ofta det blir av.
 

rvarttinen

Medlem
Nästan uteslutande Arlanda Express.... ligger bra till resmässsigt för mig. Dessutom snabbt, smidigt å' bekvämt. Planerar att köpa ett kort med ett antal resor på nu i januari, visst, det är dyrt men reser nästan uteslutande i tjänsten så ....
 
Last edited:

HansO

Medlem
Som boende i Vaxholm finns bara bilen som alternativ. Med taxi blir det en förmögenhet när man flyger 2-3 dagar i veckan
 

lonewolf

Medlem
Jag har precis som Jacob prövat att åka via Märsta från Stockholm med SL pendeltåg och sedan buss! Jag kom nyss på att man dock kan ta SJ tåg till Märsta från Sthlm C som tar 20min men kostar endast: 39 SEK enkel. Detta blir endast 78 SEK tur och retur. Och från Märsta är det endast 10 minuter max till ARN med bussen. Så jag anser att det kan vara ett värt alternativ om man vill resa billigt? Det är billigare än bussen och tar samma tid. Plus att man bör ju få SJ Prio poäng?;) Vad tycker ni om mitt förslag?
 
Toppen