Senaste nytt

Hur står det egentligen till med Thai Airways?

imartin

Medlem
Gissningsvis handlar nyheterna som nu kommer kring Thai mycket om att öka och skärpa medvetandet hos den Thailändska eliten att den inte kan fortsätta förvänta sig få förtur och extra privileger för sina resor med flygbolaget.

Det blir lättare för personalen och beslutsfattarna inom bolaget att avvisa en höguppsatt militär som dyker upp och vill flyga Biz någonstans utan att betala, när de kan hänvisa till nya regler pga att bolagets existens är hotat. Spekulation iofs, men men :)

Tror inte heller att man som vanlig resenär måste oroa sig.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

fcx

Medlem
Jag tror att du inte skall känna någon oro.
Thailand som land skulle aldrig låta Thai Airways gå i KK, turismen är en alldeles för stor industri för landets ekonomi.

En okontrollerad konkurs skulle nog inte tillåtas, däremot en kontrollerad avskalning och avveckling.
 

Kricka

Medlem
Oj, :(har en resa ARN-BKK t o r i januari i C med TG.. Är det läge att avboka? Vad händer vid konkurs, blir man utan både biljett och pengar? Har betalat biljetten med AMEX. Förslag på annan bokning med annat bolag? Vill gärna flyga nonstop, men finns då alternativ till TG?

Amex har ju en inbyggd reseförsäkring på kortet. Du kan läsa mer på hemsidan om vad
som gäller för respektive kort. Jag skulle inte heller oroa mig! Har också en kortare resa
bokad med TG i januari.
 

Jonas C

Medlem
Undrar om slakten av bonustillgängligheten är ett tecken? Både Asiana och Thai hade tidigare väldigt god tillgänglighet i First och Business på sina långflyg. Nu är platserna så gott som borta, med undantag för enstaka strödatum 1-2 månader innan.
 

Kris

Medlem
Kollade lite på CPH-BKK med Thai runt påsk och även några slumpmässiga datum längre fram. Ser bara prisuppgifter för Eco-biljetter och inget i business. Både på google flights och Thai's hemsida. Så - hur står det egentligen till med Thai Airways? (Eller är det jag som har goofat?)
 
Sista 3-4 flygningarna BKK - ARN på ungefär ett halvår har det varit fullsatt i princip både C och ekonomi när jag flugit så de verkar fylla planen den vägen iallafall.
 

Canadien

Medlem
Sista 3-4 flygningarna BKK - ARN på ungefär ett halvår har det varit fullsatt i princip både C och ekonomi när jag flugit så de verkar fylla planen den vägen iallafall.
Kollade lite på CPH-BKK med Thai runt påsk och även några slumpmässiga datum längre fram. Ser bara prisuppgifter för Eco-biljetter och inget i business. Både på google flights och Thai's hemsida. Så - hur står det egentligen till med Thai Airways? (Eller är det jag som har goofat?)

Verkar som att de inte laddat sommartabellen ännu. Finns inget från 29e Mars och framåt, hittar inte Ekonomi heller på t ex ARN-BKK
 

Kris

Medlem
Verkar som att de inte laddat sommartabellen ännu. Finns inget från 29e Mars och framåt, hittar inte Ekonomi heller på t ex ARN-BKK
Intressant! Jag fick upp ekonomi-options kring påsk cph-bkk men inte business. Känns som en dålig affärsidé att inte ha biljetter till salu 4 mån fram. Med mindre man tänker packa ihop då...
 

Canadien

Medlem
Intressant! Jag fick upp ekonomi-options kring påsk cph-bkk men inte business. Känns som en dålig affärsidé att inte ha biljetter till salu 4 mån fram. Med mindre man tänker packa ihop då...
Kanske jag som är ute och cyklar, Thai kanske inte flyger ARN-BKK på sommaren.
 
Kollade lite på CPH-BKK med Thai runt påsk och även några slumpmässiga datum längre fram. Ser bara prisuppgifter för Eco-biljetter och inget i business. Både på google flights och Thai's hemsida. Så - hur står det egentligen till med Thai Airways? (Eller är det jag som har goofat?)

Bokade CPH-BKK-SIN med Thai i C för några dagar sedan (reser i mitten av februari). Gott om platser både i C och ekonomi. Men du kanske menar bonusresa och inte betalda biljetter.
 
Toppen