Senaste nytt

Hur skulle du vilja se att SAS förbättras?

agehall

Medlem
Det finns två saker man aldrig blandar med något annat, singlemalt och cola. Och man får absolut inte försöka blanda någon dålig whiskey med cola.
 

SK9269

Medlem
En sån här tråd skulle jag vilja se om olika hotellkedjor också, speciellt Scandic, för efter 170 nätter om året på Scandic i snart två år så har jag massor med förslag till dem. Men tror ni att SAS lyssnar till förslag som ges här?

När det gäller Scandic så har de alltid ett litet kort på rummet som man kan fylla i med synpunkter och om man t.ex. påpekar att batteriluckan till fjärrkontrollen är trasig så att den trillar loss så fort man tar i den och sen upptäcker att det ser likadant ut då man bor i samma rum ett par veckor senare så vet man att de antingen inte har läst synpunkterna alls eller att de i varje fall struntat i dem.

En sak jag skulle vilja se SAS förbättra (och som jag tagit upp i andra trådar förut) är att de ska börja tillämpa sina egna bagageregler som säger att man bara får ha med sig ett handbagage i kabinen. Som det är nu så har man mer att förlora än att vinna på att följa deras regler genom att man måste stå och vänta på bagaget efteråt vilket ibland har tagit rejält lång tid (vilket iofs inte är SAS fel). Och går man ombord sent (vilket jag aktar mig noga för) så riskerar man att det redan är fullt i bagagehyllan sedan någon av de som inte checkat in bagaget har stoppat in två väskor där varav den ena ofta är dubbelt så stor som den väska jag checkar in och då funderar man på varför man är en idiot som checkar in den lilla väskan när så många andra inte gör det och SAS verkar se med gillande på det.
 

Roger J

Medlem
Jag rätt så nöjd med den produkt SAS erbjuder. Men det som slår mig varje gång jag är inne på deras sida (ca en gång per dag) är hur knepig bokningen är. Med knepig menar jag inte svår, men det känns som att sök-, bokningsfunktionen skulle kunna göras enklare med en bättre översikt . Lågpriskalendern t.ex., söker man där så stämmer nästan aldrig de priser man få upp i kalendern med de faktiska priserna. Sen skulle jag gärna se kombinationsbiljetter men andra star bolag. Jag gillar LH's och TK's sidor där man ser olika priskombinationer aktuell vecka.

Tror idén på SAS-sidan är att man ska kunna boka alla biljetter där det finns flyg med en SAS-kod (code share). Och det saknas så klart på massor av *A-flygningar... Vi får väl fråga nästa fredag!
 

Jacob

Medlem
Blir det en sammanställning på de önskemål vi har och som ni tar med er till eventet med SAS??
Exakt så. SAS har bett att vi ska hålla en presentation på några minuter där vi tar upp de idéer och förslag vi har.

Ytterligare tankar och idéer från er övriga?

Med tanke på hur många medlemmar vi har på sidan är det fortfarande relativt få inlägg. Det här är en bra möjlighet att framföra synpunkter till SAS.
 

Magino

Medlem
Här är några (ganska många) saker som skulle närma SAS till det perfekta bolaget.

100% poäng på alla biljetter.
Behåll 24h ångerrätten på bokningar via SAS, grymt bra

Ny business klass, med 180 graders lutning horisontalt
Uppdaterade lounger med bättre utbud av mat samt dryck, kanske även större om möjligt.
Prio-bagaget ut först på Arlanda

Ny ekonomi klass med AVOD
Bli ett fullservice bolag igen och erbjud mat och dryck på alla flighter. På long haul erbjud öppen bar hela resan.

Uppdatera hemsidan och gör den lättare att navigera. se till att allt på sidan fungerar och inte hela tiden få upp error.
När man bokar en bonusresa eller andra resor att de kommer upp i mina bokningar. tror aldrig jag lyckats få upp en bokning där. inte ens när jag sökt upp dem så fastnar de där.
Visa klarare och tydligare hur månget poäng man får om man flyger med partners
Se till att ha lägsta pris på SAS flighter på er hemsida
Kunna söka på vilken bokningsklass man vill flyga i.

Fortsätt att inte ta ut YQ för SAS flighter
Tillåt stopover på award-resor
Tillåt one-way resor på Star Allians award-resor

Förbättra silver nivån, kanske till och med höja gränsen
Ge tillgång till SAS business lounger, om de inte fungerar då de kan bli överfulla, ge typ sex stycken lounge biljetter till business loungerna

Guld borde få, likt lufthansa, några e-vouchers så de kan uppgradera någon gång
Så länge man är guld så går poängen aldrig ut.
Prioriterad boarding måste fungera bättre. och välkomna de med guld kort först, sedan de i business och sist ekonomi. Bästa hade varit att ifall en gång för priokunder och en kö för ekonomi. Där personalen verkligen såg till att följa detta.

Fler long haul destinationer runt om i världen. Visserligen flyger SAS redan till mina två vanligaste destinationer, Bangkok och Washington, men det finns så mycket mer av världen jag vill uppleva.

Utöka ungdomspriser till hela världen hade varit grymt :) kanske inte helt realistiskt men ändå.
Sänk sista minuten priset för inrikes till 399 igen. Det är billigare att flyga sista minuten utanför Sverige än vad det är inom Sverige.

Ja det var en del punkter och hoppas att vissa saker av detta går att genomföra.
 

rvarttinen

Medlem
Poäng som inte går ut så länge man "fyller på"? Så tycks en del andra program fungera.

Mat i ekenomiklass... flyger själv ofta till Paris och några andra destnationer på kontinenten, då har det oftast blivit anda bolag för de är dels billigare, och dels serverar de en något. Har hört på senare tid att det ska ingå frukost före 09:00 till Göteborg, men inget om någon servering till andra destinationer på andra tider.

Favorit i repris: prioriterat bagage ut först på bandet ...
 
Toppen