Senaste nytt

Hur sker serveringen på SAS A321?

Alf

Medlem
Jag har också en fråga på A321. Enligt nedanstående seating som jag fick upp på min bokning finns det två stolar på rad 10 som ser bra ut när man åker två och inte kan förvänta sig ledigt säte i mitten. Hur är det med serveringen i den kabindelen, får man vänta tills rad 1-9 är avklarade eller börjar serveringen i ekonomi med att man börjar med Plus för rad 10-12. Det lär ju ta tid om det är en fullsatt Plus.

A19958F3-A4BF-422F-8144-325BED32B977.jpeg
 

palmen

Moderator
Mig veterligen sker all servering på SAS shorthaul med en vagn framifrån och en som börjar från bakre galley. Sitter man då längst bak i plus så får man vänta till alla framför blivit serverade.
Samma sak om man sitter i mitten i GO (typ nödutgång) så blir man oftast serverad sist då vagnarna brukar mötas där.
 

fcx

Medlem
Det brukar finnas tre varianter på servering, beroende på storlek på flygplan och dagsform.

1. En vagn börjar på rad 1 och går bakåt. En vagn börjar på sista raden och går framåt.
2. En vagn börjar på rad 1 och går bakåt. En vagn börjar på första raden i minus och går bakåt.
3. En vagn börjar på rad 1 och går bakåt. En vagn börjar på första raden i minus och går bakåt. En vagn börjar på sista raden och går framåt.

Oavsett vilket så lär slutet av plus bli serverad rätt sent.
 

Wendestam

Medlem
Jag åkte i fredags och då hade de två vagnar i Plus. En som började på rad ett och en från rad fyra. Då jag satt på rad 12 tog det en bra stund innan vi fick rullen och drycken...
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen