Senaste nytt

Hur ska jag och min väska skiljas åt?

Jag fattade inte hela första inlägget exakt men då AA var involverad då det betyder JFK, på terminalerna 1, 4 och 8 finns luggage storage:
Terminals 1 Arrivals - First floor (near Alitalia and Olympic Airlines)

Hours of Operation: 7AM-11PM

Approximate Cost (depending on size): $4 - $16 per day

Telephone: (718) 751-2947
Terminals 4 Arrivals - First floor

Hours of Operation: 24 Hours

Approximate Cost (depending on size): $4 - $16 per day

Telephone: (718) 751-4020
Terminals 8 - (American Airlines)

Hours of Operation: 6AM-10PM

Approximate Cost (depending on size): $8 - $18 per day

Telephone: (718) 995-9292

Early (earlier that 6:00am) pick-up of luggage is possible.

Price list (as of May 1st,2010) for baggage storage only at the facilities at Terminal 1 and Terminal 4. The prices are per bag, per 24 hours:
Up to 20" - $4
21" - 24" - $6
25" - 26" - $8
27" - 32" - $11
Other(non standard bags, skis etc) - $16

Pa Manhattan finns också bagageforvaring hos New York Luggage Storage Lockers

Sen kan jag erbjuda dig att droppa din väska hos mig på mitt kontor nära 5th avenue och Rockefeller center(ifall vi inte byter lokalerna tills dess), men då blir det ju under kontorstid only. Alternativ ifall du tar taxi/subway från JFK lämnar du väskan hos mig, doorman tar hand om det. :)

Nu läste jag om och det verkar som du vill bli av med väskan i ORD. Kolla hotellet och ge en tjuga till portier. De fixar det.
 
Last edited:

sunkan

Medlem
Jag fick förvara min väska över dagen på Hilton på ORD i somras. Det utan att varesig bott där eller vara med i deras statusprogram :)

/Christian
 
Jag kommer till LGA och vad jag förstår har de inte bagageförvaring. I värsta fall får jag väl släpa med mig väskan.
Var det mycket tidigt du anländer? I värsta fall tror det är $18 och 10 minuters taxifärd till mig :D. Men till JFK sen blir det $37-38 med car service och $65 med yellow cab.
 

agehall

Medlem
Jag kommer rätt sent och flyger tillbaka runt 20 dagen därpå (också från LGA!). Jag ska kolla med hotellet ifall de kan tänka sig att ta in min väska en natt, annars låter det som ett alternativ..
 

nota bene

Medlem
Jag kommer rätt sent och flyger tillbaka runt 20 dagen därpå (också från LGA!). Jag ska kolla med hotellet ifall de kan tänka sig att ta in min väska en natt, annars låter det som ett alternativ..
jag har lämnat bagage på hotell som jag bott på och hotell jag inte bott på i åtskilliga länder - brukar aldrig vara något problem om man ber snällt och ger lite dricks. Maila eller ring och fråga för att vara på säkra sidan.
 

FF#1

Medlem
Om Hilton nekar och du har ärende förbi Union station så finns det en stor samling lockers där men det är ju lite bängligt eftersom flygplatsen ligger längs med blå linjen. Du får isåfall åka från/till Clinton och gå över till/från Union (några hundra meter).

De är stängda, eller var det i alla fall när jag var där i oktober pga säkerhetsrisken. Vi ha den väska att bli av med och de tipsade om en privat firma några kvarter bort som tog hand om den.

har för mig att det var här: New York Luggage Storage Lockers
 
Toppen